۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

با گذشت ۸ ماه از فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (نوچاد) وطی مراحل مختلف ارزیابی و داوری ۷۰ طرح دریافتی، اکنون این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسید.

مراسم اختتامیه این رویداد با حضور ارائه دهندگان طرح ها و ایده های خلاقانه، نوآوران حوزه فناوری، پژوهشگران، استادان و جمعی از دانشجویان حوزه صنعت و معدن در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در یزد برگزار می شود.  

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی در خصوص نقش و اهمیت برگزاری این رویداد برای صنعت فولاد و معدن کشور گفت: با توجه به روندهای حاکم بر بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برخی مسائل فناورانه، چادرملو در مسیری قدم گذاشت تا بتواند از طریق نوآوری، چالش‌های حیطه فعالیت خود را برطرف کند و در همین راستا اقدام به ایجاد ساختار نوآوری در این مجموعه کرد.

حامد عسکری‌زاده افزود: ایده ایجاد مرکز نوآوری نوچاد با توجه به دیدگاهی جامعی که مدیریت ارشد مجموعه به حل مسائل با استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری دارد  توسط مدیرعامل شرکت مطرح و با تائید هیات مدیره شرکت تاسیس شد. از این رو نهادینه کردن فرآیند نوآوری در ساختار سازمانی چادرملو یک گام عملی بزرگ در شرکت چادرملو  محسوب می شود.

وی با اشاره به  فعالیت‌های مختلف مرکز نوآوری نوچاد در سه بخش اصلی، توسعه کسب‌وکارها در حوزه نوآورانه و فناورانه، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری و توانمندسازی محیط داخلی و خارجی شرکت افزود: علاوه بر فعالیت‌هایی که مرکز نوآوری انجام می‌دهد، به پلتفرمی نیاز است که همه بازیگران اصلی نوآوری و کل ابزار مورد نیاز برای تحقق اهداف در حوزه نوآوری در آن مد نظر قرار گیرند. بنابر این یک بخش از فعالیت‌های این مرکز ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی است. وی ادامه داد:مهمترین نکته، موضوع سرمایه‌گذاری است تا بتوانیم به طور عملی از ایده ها و طرح ها حمایت کنیم چرا که قاعدتا در ارتباط با دانشگاهها و مرکز نوآوری، سرمایه‌گذاری‌ها تا یک سطح مشخص و محدود قابل انجام است. به همین منظور، در راستای دنبال کردن اولویت‌ها و استراتژی‌ها شرکت چادرملو، ما در سال گذشته اقدام به اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت جهت تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (CVC) نوچاد کردیم که مراحل اخذ مجوز آن در حال انجام است. در واقع می‌توان گفت کل نیازی که شرکت چادرملو به نوآوری دارد در قالب پلتفرم نوچاد دیده شده است.

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص ضرورت حمایت از ایده‌ها تصریح کرد: همانطور که هر کارخانه برای شروع فعالیت خود به ماده اولیه نیاز دارد و تولید بدون خوراک امکان‌پذیر نیست، ایده‌های فناورانه و نوآورانه و طرح‌های پژوهشی نیز، عامل مهمی در پیشبرد فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری شرکت محسوب می‌شود. به همین جهت شرکت‌کنندگان در رویداد این اطمینان را دارند که طرح‌ها دارای یک بازار تضمین‌شده هستند. به عبارت دیگر، خروجی برگزاری رویدادهای فناورانه، معرفی تیم‌های برتر و شناساندن آن‌ها به سرمایه‌گذاران و به صاحبان نیاز از جمله هلدینک معدنی و صنعتی چادرملو است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha