۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
دارایی‌های روسیه را آزاد شد؟

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور ۲۹۰ میلیون فرانک (حدود ۳۱۸ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است.

تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس: دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور به دلیل لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از افراد و همچنین پس از روشن شدن منشأ برخی از منابع مالی، دارایی‌های مرتبط با روسیه را به مبلغ ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۳۱۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳ آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است: دارایی هایی به ارزش ۱۴۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۵۳ میلیون دلار) که قبلاً به عنوان یک اقدام احتیاطی بلوکه شده بود، پس از بررسی های بیشتر نشان داد که الزامات قانونی برای مسدود کردن آنها رعایت نشده است.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب مجموع دارایی های بلوکه شده روسیه در این کشور کاهش یافته و به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) رسیده است چرا که تعدادی از افراد "از لیست تحریم های اتحادیه اروپا حذف شده اند".

با گسترش فهرست سیاه این دبیرخانه در سال ۲۰۲۳، سوئیس علاوه بر این، وجوهی را که ادعا می‌شد با روسیه مرتبط بود به مبلغ ۵۰ میلیون فرانک (حدود ۵۵ میلیون دلار) بلوکه کرد.

پیش از این آلفرد کامر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه باید با پشتوانه قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای گروه ۷ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را از زمان شروع جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ بلوکه یا مسدود کرده‌اند.

از این مبلغ، ۱۹۶.۶ میلیارد یورو (۲۱۱ میلیارد دلار) در اختیار اتاق تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک است. از سال گذشته میلادی، این وجوه نزدیک به ۴.۴ میلیارد یورو سود به همراه داشته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha