برنامه کامل بورسان ۱۶ مردادماه

روز تک نمادها در بورس تهران

با حضور امیر ندیری مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار و سید جواد درواری مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آمیتیس
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

در دادوستدهای امروز ۴۱ درصد از بازار معادل ۳۰۷ شرکت در محدوده مثبت به فعالیت‌های خود پایان دادند اما شاخص کل توانست با رشد ۰.۵۴ درصدی همراه شود.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روزی که معاملات ۵۹ درصد از کلیت بازار معادل ۴۴۶ شرکت در بازه منفی پیگیری شد توانست با ۰.۵۴ درصد رشد، رقم ۲ میلیون و ۵۱ هزار واحدی را به خود اختصاص دهد. شرایط در نماگر هم وزن بورس مثبت اما در مقایسه با دماسنج اصلی کم رمق‌تر بود به نحوی که این معیار بورسی با ۰.۳۶ درصد افزایش در رقم ۷۱۹ هزار و ۵۶۰ واحدی تثبیت شد.

امروز ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) در محدوده ۵ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید و سرمایه‌گذاران شاهد خروج ۲۳۹ میلیارد تومانی پول حقیقی از گردونه معاملات بودند.

ارزیابی وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ۱۶ مرداد ماه نشان می‌دهد، مجموع صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان فرار سرمایه از سوی سهامداران خرد را در جریان خرید و فروش‌ها تجربه کردند. در مقابل اما صندوق‌های سهامی شاهد تزریق ۲۳ میلیارد تومان پول از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی بودند.

در داد و ستدهای این روز معاملاتی ۴۱ درصد از بازار معادل ۳۰۷ شرکت در محدوده مثبت به فعالیت‌های خود پایان دادند. اما نکته حائز اهمیت به صف‌های خرید و فروش باز می‌گردد. ارزش کل سفارش‌های روی تابلو، نمادهای سهامی، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در بخش فروش ۳۸۴ میلیارد تومان (۵۸ شرکت) و در بخش خرید بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تقاضا (۶۶ شرکت) وجود داشت.

در برنامه امروز بورسان، امیر ندیری مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار و سید جواد درواری مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آمیتیس به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سهام پرداختند.