۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

به گفته حسین شیبانی با توجه به قیمت فعلی نفت نمی‌توان انتظار داشت که تورم در ارقام پایین منتشر شود، اکنون شرایط برای رشد پایدار سهام مساعد نیست.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل گفت: عربستان کاهش ظرفیت یک میلیونی نفت را تا دسامبر ۲۰۲۳ تمدید کرد. این رویداد باعث جامپ قیمتی در نفت شد. معمولا بخشی از شوک‌هایی که در طول هفته از سمت عرضه و تقاضا صورت می‌گرفت، اصلاح می‌شد اما در هفته گذشته اصلا اصلاحی مشاهده نشد. رصد عملکرد بازارهای جهانی نشان می‌دهد که رفتار نفت مشابه رفتار سایر کامودیتی‌ها نبود.

حسین شیبانی در برنامه روز یکشنبه بورسان عنوان کرد: از منظر انرژی احتمال بازگشت تورم به ارقام بالاتر وجود دارد. هفته گذشته نشست بانک مرکزی کانادا تشکیل شد و رییس بانک مرکزی اعلام کرد ارقام نفت بالای ۸۵ دلاری قابل پیش‌بینی نبود. عربستان نهایت حمایت را در افزایش نرخ نفت دارد. 

شاخص داوجونز که در ۲ هفته گذشته با کف کانال برخورد داشت و در ادامه مسیر افزایشی را در پیش گرفت، اکنون به طور مجدد به کف کانال باز می‌گردد. این مهم نشان می‌دهد که شرایط برای رشد پایدار سهام مساعد نیست.

داده‌های تورمی در هفته جاری منتشر می‌شود، با توجه به قیمت فعلی نفت نمی‌توان انتظار داشت که تورم در ارقام پایین منتشر شود.

در برنامه امروز بورسان، محمد نوربخش کارشناس ارشد بازار سرمایه به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را بررسی کرد.