۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

به گفته جیهانی، سیاست‌های انقباضی و تثبیتی نباید به رکود منجر شود، در غیر این صورت پس از کاهش سیاست‌های تثبیتی طبعا رکود تورمی ایجاد خواهد شد.

فردای اقتصاد: مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان معتقد است، دستکاری متغیرهای ریسک‌های سیستماتیک در اختیار فعالان بازار سهام نیست. این قبیل رسیک در ایران نسبت به سایر کشورها  و بازارها بیشتر است. ساختارهای اقتصاد ساختارهایی استاندارد و با ثبات نیست و به طور کلی در چنین شرایطی اقتصاد از ظرفیت پیش‌بینی‌پذیری هم برخودار نخواهد بود.

حمیدرضا جیهانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: اقدامات دولت با محوریت سیاست‌گذاری از طریق بانک مرکزی در حوزه تثبیت نرخ دلار قابل مشاهده است. در یک ماه اخیر با توجه به جنگ میان اسرائیل و فلسطین فقط سرمایه‌گذارانی که طلا داشتند، با رشد همراه شدند. سایر فعالان بازارهای مالی نظیر بازار سرمایه و ارز شاهد کاهش میزان بازدهی در سبد سرمایه‌گذاری خود بودند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی سیاست‌گذاری تثبیتی در حوزه اقتصادی را با رویکرد ایجاد ظرفیت برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دنبال می‌کند. ایجاد رکود ناشی از مدیریت بازار پول و ارز تا حدودی نشانه‌هایی از تثبیت است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست‌های انقباضی و تثبیتی نباید به رکود منجر شود، در غیر این صورت پس از کاهش سیاست‌های تثبیتی طبعا رکود تورمی ایجاد خواهد شد.

جیهانی خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه باید انتظار از ناشران بالا رود و سرمایه‌گذاران مطالبه‌گر باشند. بعضا اتهامی به فعالان بازار سرمایه زده می‌شود مبنی بر این که، فعالان این بخش تورم‌خوار هستند یا از دلار و کاهش ارزش پول ملی نفع می‌برند.

در برنامه امروز بورسان، حمیدرضا جیهانی مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را بررسی کرد.