۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

با سفر حدود ۷۰ هزار زائر ایرانی، نزدیک به ۸۰ درصد حجاج ایران وارد عربستان شده‌اند. اعزام زائران تا هفته آینده ادامه دارد.

ایسنا: پروازهای کاروان‌های ایرانی به عربستان از بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه به مقصد مدینه آغاز شد و درحال‌حاضر از ۲۱ ایستگاه پروازی به دو فرودگاه مدینه و جده ادامه دارد و تا هفته آینده پایان می‌یابد.

۳۳۵ کاروان تا بامداد ۱۶ خردادماه از ایران وارد مدینه شده‌اند و جمعیت ورودی به این شهر بالغ بر ۴۶ هزار و ۱۲۶ نفر است، که از این تعداد اکنون حدود ۱۰ هزار نفر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زائران «مدینه‌قبل» پس از ۵ روز اقامت در این شهر، در میقات شجره احرام می‌بندند و با قطارسریع‌السیر راهی مکه می‌شوند که از تعداد ورودی‌ها به مدینه، تاکنون ۳۶ هزار و ۱۲۷ نفر بدون توقف در مدینه به مکه رفته‌اند.

درحال‌حاضر ۵۹ هزار و ۴۹۷ زائر در شهر مکه حضور دارند که ۲۳ هزار و ۳۷۰ نفر آنها از طریق فرودگاه جده به مکه وارد شده‌اند و ۴۳۳ کاروان ایرانی در بیش از ۶۰ هتل مکه مستقر شده‌اند.

بنابر گزارش ستاد مکه، از ابتدای اعزام حج تا بامداد ۱۶ خردادماه ۲۰۳ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۰۷ پرواز به فرودگاه جده انجام شده است.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند. آخرین پیش‌بینی سازمان حج و زیارت بر این است که اعزام زائران به عربستان تا ۲۱ خردادماه ادامه داشته باشد.

طبق تقویم عربستان، موسم حج ۱۴۰۳ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.