۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

مجمع عمومی عادی سال۱۴۰۲ شرکت همکاران‌ سیستم با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران، تقسیم سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را تصویب کرد.

فردای اقتصاد: محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های شرکت در سال ۱۴۰۲، به نقاط تمرکز و اهداف استراتژیک سال ۱۴۰۳ اشاره کرد.

وی  از رشد ۸۴ درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی و رشد ۱۰۷ درصدی سود عملیاتی تلفیقی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: حاشیه سود عملیاتی تلفیقی شرکت از سال ۱۳۹۸ تاکنون، از ۴۸ درصد به ۶۴ درصد افزایش داشته و درآمد تلفیقی به۲ هزار و  ۸۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

عزیزاللهی در ادامه با اشاره به استراتژی این شرکت در رهبری بازار و ارائه راهکارهای یکپارچه ERP، گفت: «هم‌اکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار مشتری در گستره بزرگی از صنایع و کسب‌وکارهای استراتژیک در کشور، از راهکارهای همکاران‌ سیستم استفاده

می‌کنند.»

به گفته‌ی وی، شرکت در حوزه محصولات راهکاران و راهکاران ابری، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک هزار مشتری جدید جذب کرده که بر این اساس تعداد کل مشتریان به بیش از۹ هزار و ۵۰۰ شرکت رسیده است. این شرکت برای محصولات سپیدار و دشت نیز موفق به جذب بالغ بر ۱۶ هزار مشتری جدید شده و تعداد کل مشتریان آن به بیش از ۱۱۹ هزار شرکت رسیده است.

عزیزاللهی در ادامه به عرضه محصولات جدید همکاران سیستم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۲، با عرضه ۱۰ محصول جدید به بازار توانستیم بخش بزرگ‌تری از نیازهای صنایع موجود را پوشش دهیم. 

مدیر عامل همکاران سیستم درخصوص دستاوردهای توسعه خدمات رایانش ابری گفت: «از جمله ارکان موثر بر پایداری درآمدهای همکاران سیستم، ارائه خدمات ابری به بازار بوده که مزایای مهمی را برای بازار و مشتریان به ارمغان آورده است.»

به گفته وی، این شرکت موفق به جذب نزدیک به ۷۰۰ مشتری ابری جدید در سال ۱۴۰۲ شده و تعداد کل مشترکان راهکاران ابری به بیش از۲ هزار و ۷۰۰ مشترک در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیرعامل همکاران سیستم در رابطه با پروژه دیتاسنتر، به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری های شرکت در سال گذشته گفت: «مقدمات عملیاتی شدن دیتاسنتر همکاران سیستم در سال ۱۴۰۲ فراهم شد و در سال ۱۴۰۳ از دیتاسنتر بهره برداری خواهیم کرد.»

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد «باهم» ۱۴۰۲ که این شرکت در آن میزبان بیش از ۶ هزار نفر از مشتریان، فعالان و علاقمندان حوزه فناوری اطلاعات بود، گفت : برگزاری بیش از ۴۰ سمینار، کارگاه و نشست‌ تخصصی از برنامه های این رویداد بود  که مورد استقبال طیف گسترده‌ای ازعلاقمندان قرار گرفت و در مجموع، نزدیک به ۱۶۰۰ نفر در این سمینارها حضور پیدا کردند.