۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

ایران تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات برق از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان برای عبور از دوره اوج بار مصرف وارد می کند البته میزان ناترازی برق امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات است که تلاش می شود با کمک مردم این ناترازی کاهش یابد و امسال خاموشی نخواهیم داشت.

اطلاعات: مصطفی رجبی مشهدی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در یک نشست خبری با اعلام این مطلب افزود:مردم می‌توانند در بخش نیروگاه‌های مقیاس کوچک فعالیت کنند و راه‌اندازی تابلو برق آزاد در بورس انرژی که اخیراً راه‌اندازی شده به سودآوری بیشتر این بخش کمک خواهد کرد.

وی به روبرو بودن دولت سیزدهم با ناترازی ۱۵ هزار مگاوات برق اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم با اقدام در خصوص توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه خطوط انتقال و توسعه ظرفیت پست‌ها برای کاهش این ناترازی اقدام کرد.

رجبی مشهدی از افزایش ظرفیت ۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی خبر داد که توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شده است و در ادامه  از تلاش صنایع برای اضافه کردن یک هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور خبرداد و گفت: مقرر است صنایع انرژی بر برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام کنند.وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار مگاوات نیروگاه صنایع تا پایان سال وارد مدار می شود، ضمن آنکه اقدام برای احداث ۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی هم شروع شده است.