۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

یکی از مهمترین عوامل ناترازی انرژی کشور حاصل سرمایه گذاری اندک در توسعه نیروگاه ها است اما بار اصلی این خاموشی ها و حتی سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی به عهده فولاد سازان گذاشته شده است.

فردای اقتصاد : عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیر عامل شرکت فولاد جنوب با بیان این موضوع که سهم صنعت فولاد از  مصرف انرزی در زمان پیک آن حدود 7 درصد بوده اما بخش عمده خاموشی ها را فولاد سازان بدوش می کشند ، گفت : با اینکه سهم فولاد سازان از مصرف انرژی کشور حدود 7 درصد است اما بار عمده خاموشی ها در زمان پیک مصرف بدوش فولاد سازان بوده و این امر خسارت های جبران ناپذیری را بر صنعت تحمیل کرده است.

 احمد دنیا نور تصریح کرد: سالانه حدود 5 میلیون تن به ارزش 3 میلیارد دلار تولید در صنعت فولاد به دلیل بحران انرژی از دست می رود در حالیکه میتوان راهکار های ساده تری را برای حفظ تولید و گردش چرخ صنعت داشت از جمله اینکه یکسال بار خاموشی ها بدوش مصرفکنندگان خانگی باشد تا چرخ تولید بگردد تا با  درآمد آن نیروگاهی ایجاد کرد و خاموشی ها را به صورت ریشه ای درمان کرد.

وی اظهار داشت : مشکل اینجاست که برای رفع خاموشی ها برنامه ای نیست و هر اقدامی انجام میشود موقتی بوده و بدون در نظر گرفتن عواقب آن در نظر گرفته نمیشود.