۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

سخنگوی دولت: در جلسات اخیر دولت، آخرین گام برای مقابله با انحصار صنعت خودرو در کشور برداشته شد؛ این کار در امتداد برنامه دولت برای اصلاح بنیادین در صنعت خودروسازی صورت بگیرد

تسنیم: ما در سابق یکی از آرای تاریخی در محکومیت یکی از فعالان صنعت خودرو داشتیم و ۵ همت محکومیت صادر شد به‌خاطر گران‌فروشی و تخلفاتی که نسبت به مردم صورت گرفته بود. مشابه این اقدامات سلبی دیگر هم صورت گرفته بود.

افزایش تولید و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای این امر منجر به ۱.۵ میلیون خودرو در سال عملیاتی شده بود و برای امسال هم تولید ۱.۷ میلیون خودرو در برنامه است.

بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، این امر اتفاق افتاد و خودروهای برقی، آمبولانس و غیره تاکنون وارد شده بود و با آیین‌نامه اخیر، واردات خودرو به شرطی که سال ساخت آن از ۲۰۱۹ به بالا بوده و استانداردهای مد نظر را داشته باشد برای همه ایرانیان مجاز شد صرفاً فقط اشخاص حقوقی این امکان را نخواهند داشت و همه ایرانیان می‌توانند این واردات را انجام دهند.

مجوز این مصوبه نیز از مجلس گرفته شده است؛ این کار به زدوده شدن انحصار در صنعت خودرو کمک می‌کند. منابع و روش‌های تامین ارز باید به تایید بانک مرکزی برسد. هم‌چنین واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز مصوب شده است.