۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ۵۰ هزارتنی تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان گفت: برای کاهش ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشورکه منجربه اعمال محدودیت‌های شدید انرژی برای فولادسازان شده ،باید سطح بهره‌وری در واحدهای فولادسازی ارتقایابد.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، رضا باران پویان تصریح کرد: توقفات طولانی‌مدت که اغلب منجر به عدم تحقق برنامه‌های تولید می‌شوند، خسارات مالی فراوانی را به فولادسازان تحمیل می‌کنند. بنابراین تنها با برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای بهره‌وری و دیدگاهی پیشگیرانه می‌توان از خسارت‌های ایجاد شده ناشی از محدودیت‌های انرژی جلوگیری کرد که یکی از این برنامه‌ها اجرای پروژه‌های بهبود و افزایش ظرفیت فولادسازی است.

وی ادامه داد: پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی با هدف افزایش ظرفیت فولادسازی به همت کارکنان واحد ذوب کوره و LF و نیز نسوز شرکت با موفقیت انجام شد و توانستیم با افزایش تغییر در پروفایل نسوز کوره، حدود ۵۰ هزار تن به صورت بالقوه ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

به گفته سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان یکی از این اقدامات، پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی فولادسازی با کمک واحدهای نسوز و دفتر فنی و ذوب و ریخته‌گری بود که با موفقیت انجام شد و به این ترتیب ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان به میزان ۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت.