۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

برای نخستین بار در کشور، تولید تختال( شمش ) مورد نیاز فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولید کنندگان این قبیل فولاد ها پیوست

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تاکیدکرد: از توانمندی کل صنعت کشور برای پروژه هایی بهره گیری شود که صرفه جویی ارزی را برای کشور رقم زند و درعین حال فولاد مبارکه بتواند به تولید محصولات با ظرفیت خاص و ویژه بپردازد و در نهایت این موضوع به افزایش کمی و کیفی محصولات فولادی در کشور منجر شود.

یاسر طیب نیا افزود : فولاد مبارکه با همکاری شرکت های دیگر نسبت به تولید ۴۰۰ هزار تن تختال( شمش ) ویژه تولید کند و به شرکت اکسین تحویل دهد تا نسبت به تولید لوله های مورد نیاز در خطوط لوله انتقال نفت و گاز ترش که خورندگی بالایی دارد، مبادرت ورزد.

به گفته وی،  پروژه تولید ورق  لوله انتقال نفت و گاز ترش ، بدلیل حساسیت های آن یکی از پروژه های مهم انجام شده در فولاد مبارکه است که پس از تست های صورت گرفته ، مورد تایید شرکت نفت قرار گرفت.

مدیر عامل فولاد مبارکه  تصریح کرد : خط انتقال نفت از گوره به جاسک ، مبدا این خط لوله منطقه گوره شهرستان گناوه استان بوشهر و پس از عبور از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک به پایانه و تأسیسات دریایی صادرات و واردات که در آینده احداث می شود، متصل خواهد شد.

طیب نیا ، تولید تختال مورد نیاز فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم را گامی بزرگ و راهبردی در چارچوب تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست.

وی کاربرد فولادهای الکتریکی را در زمینه تولید ترانسفورماتور ها و موتورهای الکتریکی ودر تولید

فولادهای با خواص مغناطیسی خاص معرفی کرد و افزود: مقادیر زیاد سیلیسیم ، آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه های بارز این نوع محصولات فولادی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید دارد: فولاد های الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم یکی از گریدهای راهبردی

صنعت فولاد محسوب می‌شود و تولید این نوع فولادها حتی در خارج از کشور هم به صورت محدود و توسط تولید کنندگان خاص انجام می شود.

طیب نیا خاطرنشان کرد : فولاد مبارکه کیفیت محصولات تولیدی را در اولویت کاری قرار داده و به همین دلیل توانسته محصولات خوبی را به کشورهای پیشرفته دنیا صادر کند و برنامه ریزی کرده در آینده گریدهای خاصی را صادر کند.

وی ادامه داد: علاوه براین باتوجه به اینکه بزرگترین فولاد ساز کشور رفع نیاز داخلی را در دستور کار خود دارد، صادرات کلاف گرم و سرد همواره محدودیت های زیادی داشته، ولی محصولات صادر شده به کشورهای اروپایی   کیفیت بالایی داردو از سوی این خریداران مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر عامل فولاد مبارکه افزود : این شرکت  از همه ظرفیت های مورد نظر مشاوران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و …استفاده کرده تا بتواند از توانمندی های کل کشور و دنیا استفاده کند و کشور را در زمینه تولید محصولات فولادی به نقطه مناسبی برساند و علاوه براین محصولات را با استفاده از شبیه سازی با تست های آزمایشی در مقیاس کوچک تولید می کند تا از نظر اقتصادی به صرفه باشد.