برنامه کامل زنگ پایان ۳۰ آذر ۱۴۰۱

پیش بینی رشد جدید بورس در شرایط امروز

همراه با سینا سلیمانی مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری امین سهم و مصطفی قیافه داوودی کارشناس بازار سرمایه
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
پیش بینی رشد جدید بورس در شرایط امروز

بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته، متعادل و مثبت دنبال شد و بخشی از ریزش‌های روز قبل را جبران کرد اما همچنان روند صعودی پرقدرتی در بازار سهام مشاهده نمی‌شود. شاخص کل با رشد ۴، ۱۰۵ واحدی (معادل ۰.۲۸ درصد) در بالای ابرکانال ۱.۴ میلیون واحدی قرار گرفت و در نهایت عدد یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۷۵ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام امروز همچنان در کانال ۴ هزار میلیارد تومانی قرار داشت و ثبت ارزش معاملات ۴، ۴۳۷ میلیارد تومانی در بازار امروز حاکی از ادامه فضای تردید در بین سهامداران است. در بین صنایع خودرو و قطعات، بانک و سرمایه‌گذاریها و در بین نمادها وبانک، دارایکم و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند و هرچند از شتاب خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام کاسته شد اما در نهایت حدود ۳۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز میزبان سینا سلیمانی، مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری امین سهم و مصطفی قیافه داوودی، کارشناس بازار سرمایه بودیم و به بررسی مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه و آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار پرداختیم.مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل این روزهای بازار سرمایه شامل ریسک افزایش اختلاف نرخ دلار و نیما، کسری بودجه قطعی دولت و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت و این دو کارشناس چشم‌انداز بورس تهران را براساس شرایط وریسک‌های فعلی ترسیم کردند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    بورس ایران تابع و پیروی از هیچ اصول و قاعده ی خاصی نداشته. نه وابستگی مستقیم به دلار داره . نه تابع اخبار مثبت و منفی اقتصادی هست. نه تابع تحلیل بنیادی ، تحلیل تکنیکالی، نه پیروی از Rsi و نه تابع و پیروی از ...بوده و هست .دلار افزایشی ، بورس ایران سقوط!!!! بورس ایران دیمی بالا و پایین میشه.