۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
خبر مهم درباره انتخاب رشته بدون کنکور سال ۱۴۰۱

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه ای از نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها تا ۶ شهریور خبر داد.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی  سراسری سال ۱۴۰۱ در تاریخ  ۱۸ مرداد، ضمن اعلام اصلاحات جدید دفترچه راهنمای مذکور (به شرح زیر)، به اطلاع داوطلبان این مرحله از پذیرش می‌رساند افرادی که تا تاریخ  ۲۳ مرداد برای ثبت نام و انتخاب رشته این مرحله از پذیرش سراسری اقدام نکرده اند، می‌توانند تا پایان روز یکشنبه مورخ  ۶ شهریور نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه مذکور و مندرجات این اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام و انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام نکرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند و مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید مجدد نخواهد بود.

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه آغاز شد و روز شنبه ۲۲ مرداد به پایان رسید. سازمان سنجش آموزش کشور، فرصت انتخاب رشته را برای دو روز تمدید کرد، بنابراین داوطلبان تا پایان امروز برای انتخاب رشته فرصت دارند. 

آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. در این مدت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ‌ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد، ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب زن بودند و سایر شرکت کنندگان را مردان تشکیل می‌دادند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب کنکور سال جاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان سنجش، ۳۱۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها