برنامه کامل زنگ پایان ۱۷ دی ۱۴۰۱

رشد بورس با کمک خودرویی‌ها

همراه با سهیل محمودزاده کارشناس بازار سرمایه
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
رشد بورس با کمک خودرویی‌ها

بازار سرمایه با لیدری گروه خودرو کار خود را صعودی به پایان رساند و شاهد رشد ۱.۲ درصدی نماگر اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان بازار امروز در ارتفاع ۱.۵۹۸ میلیون واحدی کار خود را به پایان رساند.

بازار سرمایه با لیدری گروه خودرو کار خود را صعودی به پایان رساند و شاهد رشد ۱.۲ درصدی نماگر اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان بازار امروز در ارتفاع ۱.۵۹۸ میلیون واحدی کار خود را به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن هم در پایان ساعت معاملاتی امروز رشد ۱.۸۹ درصدی را تجربه کرد که نشانگر وضعیت بهتر کوچکترها است.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۸۶۰۸ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد ورود پول بیش از ۷۱۹ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی به کلیت بازار سهام بودیم.   جالب اینجاست که از صندوق‌های درآمد ثابت هم امروز حدود ۷۱۶ میلیارد تومان خروچ پول را شاهد بودیم که به صورت سنتی امری مثبت برای رشد بازار سهام محسوب می‌شود.

در بخش اول برنامه امروز سهیل محمودزاده کارشناس بازار سرمایه به بررسی بازار امروز و مهم‌ترین اتفاقات بازار سرمایه پرداخت. به عقیده وی در حال حاضر در بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری فرصت‌های مطلوب‌تری وجود دارد و به نظر وی سهامی از گروه‌های دارویی، پخش و کانه‌های غیر فلزی می‌توانند در سیکل صعودی فعلی پیشران باشند.

سازمان بورس ابتدا قصد داشت، طرح افزایش دامنه نوسان را به صورت آزمایشی در برخی از بازارها اجرا کند و اگر مشکل مهمی وجود نداشت، این طرح را در سایر بازارها هم اجرا کند. اما به نظر می‌رسد که این آزمایش همچنان ادامه دارد و موجب به وجود آمدن ناکارایی بزرگی در بازار سرمایه شده است.

در این نمودار توزیع بازدهی سهام با دامنه نوسان متفاوت در دوماه اخیر را مشاهده می‌کنید و همانطور که در نمودار مشخص است، مستقل از وضعیت بنیادی، تکنیکال و به طور کلی بعد تحلیلی موثر بر شرکت، نمادهایی که با دامنه نوسان بالاتر دارند، بازدهی بالاتری را هم به صورت میانگین نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند. این موضوع نمایان‌گر ریسک سیستماتیکی است که سازمان بورس با طرح خود برای دسته نمادهای مختلف ایجاد کرده است.

در بخش دوم برنامه هم مهدی خان محمدی، عضو تحریریه فردای اقتصاد به بررسی گزارشات کدال برخی از خودروسازان پرداخت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha