۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
به پرسش "حقوق مورد انتظارتان؟" اینگونه پاسخ دهید

فردای اقتصاد: متقاضیان کار، در مصاحبه‌های شغلی با پرسش‌های زیادی مواجه می‌شوند. اما یکی از این پرسش‌ها به طرز خاصی پیچیده است: "انتظارات دارید چه حقوقی دریافت کنید؟" اگر خیلی پایین بگویید، ممکن است در نهایت کمتر از آنچه شرکت مایل به پرداخت است، درآمد کسب کنید و اگر خیلی بالا بگویید، می‌توانید شغل مورد نظرتان را از دست بدهید. برای جلوگیری از مطرح کردن یک عدد خاص، این استراتژی‌ها را امتحان کنید:

  • پرسش را برگردانید و در مورد بودجه شرکت بپرسید. به عنوان مثال، ممکن است چیزی شبیه این بگویید: «مطمئن نیستم که بتوانم در این مرحله قیمت دقیقی برای خودم پیشنهاد کنم، اما دوست دارم محدوده بودجه شرکت در مورد حقوق‌ها را بدانم.»
  • پرسش را پشت سر بگذارید و دوباره بر شرایط خود تاکید کنید. به عنوان مثال، "من هنوز در تلاش هستم تا نقش را به طور کامل درک کنم. در حال حاضر، دوست دارم در مورد شرایطم و اینکه چرا فکر می‌کنم برای این موقعیت مناسب هستم صحبت کنم."
  • محدوده‌ای برای حقوق ارائه کنید. سعی کنید چیزی شبیه به این بگویید: «من به دنبال حقوق رقابتی هستم که نشان دهنده صلاحیت و تجربه من باشد. بر اساس تحقیقاتم و الزامات نقشی که قرار است داشته باشم، انتظار دستمزدی در محدوده X تا Y را دارم. البته، من آماده بحث در مورد جزئیات کل بسته حقوق و مزایا هستم، زیرا حقوق فقط یک جزء آن است.»

منبع: HBR

نویسنده: ایمی گالو

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha