۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
"تجلی" ۸۰ ریال سود به هر سهم می دهد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تجلی معادن توسعه و فلزات پس از تصویب صورت های مالی با تقسیم  ۸۰ ریال سود به ازای هر سهم سال۱۴۰۱موافقت کرد.

این شرکت در سال  ۱۴۰۱معادل۶۹۰میلیارد تومان سود خالص داشت که رشدی حدود ۲۶۰ درصد را نشان می دهد. همچنین درآمدهای عملیاتی این شرکت از ۲۰۷میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰به  ۷۴۳میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

مدیر عامل تجلی در این مجمع که صبح امروز با حضور ۹۴ درصد سهامداران برگزار شد با اشاره به روند رشد قیمت سهام و حجم معاملات شرکت گفت:قیمت هر سهم تجلی تا۱۶خردادماه امسال بیش از ۲۵۷ درصد رشد داشته است.

علی اکبری همچنین به افزایش سرمایه شرکت در نیمه اول امسال اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه ارزش معادن با توجه این‌که در کدام مرحله از اکتشاف و بهره‌برداری قرار داشته باشند، متفاوت است افزود :  به دنبال تجدید ارزیابی معادن تجلی هستیم که در صورت انجام اثرات آن در صورت های مالی ثبت خواهد شد.

ورود زیرمجموعه تجلی به بورس

مدیر عامل تجلی در ادامه  از عرضه سهام شرکت معدنکار باختر به بورس تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: با توجه به برنده شدن شرکت در مزایده معادن مس جانجا، ۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری در برنامه داریم.

وی درباره تولید ورق هسته ای که ۵۱درصد سهام آن متعلق به فولاد مبارکه است گفت: این پروژه با ظرفیت ۶۵۰ هزار تن نیاز به۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری دارد که بیشتر آن ارزی است.

وی در زمینه لیتیوم با اشاره به اینکه محدوده های اکتشافی شرکت در این زمینه با  استانداردهای بین المللی انتخاب شده گفت: سه محدوده دارای پروانه اکتشاف لیتیوم در دست اجرا داریم که تا اواخر خرداد ماه فعالیت آن ها را شروع خواهیم کرد.

بهره برداری از واحد تولید کلاف شرکت "سرمد ابرکوه"

علی اکبری درباره واحد تولید کلاف ۴۵۰ هزار تنی شرکت سرمد ابرکوه به‌ عنوان یکی از پروژه‌های تجلی گفت : طبق برنامه اعلام ‌شده قرار بود واحد تولید کلاف سرمد ابرکوه در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ افتتاح شود که به احتمال زیاد این واحد زودتر از برنامه و تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

درادامه این مجمع مدیرعامل شرکت سپهر تجلی با اشاره به برنامه های گسترده در نظر گرفته شده برای شرکت گفت:در خصوص فراوری تیتانیوم به طور جدی وارد عمل شده ایم.

بیات ماکو ضمن اشاره به کمبود سنگ آهن در کشور به تمرکز ویژه شرکت بر معادن هماتیت تاکید کرد.

 وی همچنین تصریح کرد:برنامه های زیادی را برای مشارکت با معادن خارج از کشور در دستور کار داریم.

در بخش دیگری از این جلسه نادری؛ مدیرعامل شرکت جاده ریل دریا با اشاره به پروژه این شرکت که پایانه مکانیزه مواد معدنی و محصولات فلزی است گفت : تا کنون برای گام اول این پروژه شامل ۱۰ میلیون تن مواد معدنی ۱۰ درصد پیشرفت داشتیم و حدود ۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در نیمه اول سال خواهیم داشت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار