۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
رسوخ رکود در بورس کالا

در تمامی بخش‌های معاملات بورس کالا رکود به وضوح قابل مشاهده است.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در هفته‌های گذشته حذف سامانه بهین یاب باعث رونق بخش فلزات شد. در هفته گذشته که اخبار بازگشت چنین محدودیتی منتشر شد، بهبود اندکی در معاملات مقاطع و میلگرد صورت گرفت. در واقع این امید ایجاد شد که رونق بخش شمش به بخش مقاطع و میلگرد منتقل شود.

مهدیه علیجانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: بهبود معاملات مقاطع در هفته گذشته دوامی نداشت و مجددا به هفته‌های کم رمق میلگردها بازگشتیم.

وی ادامه داد: در تمامی بخش‌های معاملات بورس کالا رکود به وضوح قابل مشاهده است.

بازگشت سامانه بهین یاب باعث شد که بعد از مدت‌ها شاهد کاهش میزان تقاضا نسبت به عرضه باشیم.

علیجانی گفت: عرضه ورق گرم فولاد مبارکه باعث شد که شاخص حجمی زنجیره فولاد به رقم ۴۱۸ واحد برسد. در صورتی که عرضه ۳۰۰ هزار تنی ورق گرم فولاد مبارکه را در نظر نگیریم، شاخص به رقم ۱۹۷ واحد خواهد رسید. (۱۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته)

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، در هفته پایانی تابستان ۲۰۶ هزار تن میلگرد عرضه شد که بر خلاف انتظار ۴۷ هزار تن تقاضا و ۲۲ هزار تن معامله برای آن به ثبت رسید.

هفته گذشته ۱۹۳ هزار تن شمش عرضه شد که با ۱۴۵ هزار تن تقاضا همراه بود. از این میزان تقاضا و عرضه، ۳۰ هزار تن عرضه و ۱۱ هزار تن تقاضا به شمش فولاد خوزستان اختصاص داشت.

در برنامه امروز بورسان، شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص و صنایع پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه نیز وضعیت معاملات بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha