۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
پیامد سیاست انقباضی و تثبیتی در بورس چیست؟

به گفته جیهانی، سیاست‌های انقباضی و تثبیتی نباید به رکود منجر شود، در غیر این صورت پس از کاهش سیاست‌های تثبیتی طبعا رکود تورمی ایجاد خواهد شد.

فردای اقتصاد: مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان معتقد است، دستکاری متغیرهای ریسک‌های سیستماتیک در اختیار فعالان بازار سهام نیست. این قبیل رسیک در ایران نسبت به سایر کشورها  و بازارها بیشتر است. ساختارهای اقتصاد ساختارهایی استاندارد و با ثبات نیست و به طور کلی در چنین شرایطی اقتصاد از ظرفیت پیش‌بینی‌پذیری هم برخودار نخواهد بود.

حمیدرضا جیهانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: اقدامات دولت با محوریت سیاست‌گذاری از طریق بانک مرکزی در حوزه تثبیت نرخ دلار قابل مشاهده است. در یک ماه اخیر با توجه به جنگ میان اسرائیل و فلسطین فقط سرمایه‌گذارانی که طلا داشتند، با رشد همراه شدند. سایر فعالان بازارهای مالی نظیر بازار سرمایه و ارز شاهد کاهش میزان بازدهی در سبد سرمایه‌گذاری خود بودند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی سیاست‌گذاری تثبیتی در حوزه اقتصادی را با رویکرد ایجاد ظرفیت برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دنبال می‌کند. ایجاد رکود ناشی از مدیریت بازار پول و ارز تا حدودی نشانه‌هایی از تثبیت است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست‌های انقباضی و تثبیتی نباید به رکود منجر شود، در غیر این صورت پس از کاهش سیاست‌های تثبیتی طبعا رکود تورمی ایجاد خواهد شد.

جیهانی خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه باید انتظار از ناشران بالا رود و سرمایه‌گذاران مطالبه‌گر باشند. بعضا اتهامی به فعالان بازار سرمایه زده می‌شود مبنی بر این که، فعالان این بخش تورم‌خوار هستند یا از دلار و کاهش ارزش پول ملی نفع می‌برند.

در برنامه امروز بورسان، حمیدرضا جیهانی مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha