برنامه کامل بورسان ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲

رشد کم جان در بورس تهران

با حضور محمدتقی فیاضی کارشناس اقتصادی و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
رشد کم جان در بورس تهران

در روز یکشنبه تعداد ۶۰ شرکت به ارزش ۴۲۲ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی خرید بودند، ۳۹۸ میلیارد تومان هم ارزش صفوف سنگین فروشی بود که برای ۳۸ شرکت تشکیل شد.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز تنها ۰.۰۱ درصد رشد کرد و در محدوده ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی متوقف شد. معیار هم وزن با تجربه شرایط نسبتا مطلوب‌تر افزایش ۰.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان شد و سهامداران خرد ۱۶۲ میلیارد تومان جریان نقد را از گردونه معاملات خارج کردند.

در روزی که ۵۰ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده سبز تابلو حضر داشتند، حقیقی‌های بازار سهام ۷۸ درصد از مجموع خرید (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را به خود اختصاص دادند.

در روز جاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و مختلط رقمی بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان از منابع حقیقی‌ها را از دست دادند. در این میان صندوق‌های سهامی ۲۴ میلیارد تومان ورود پول را به ثبت رساندند.

در روز یکشنبه تعداد ۶۰ شرکت به ارزش ۴۲۲ میلیارد تومان درگیر صفوف طولانی خرید بودند، ۳۹۸ میلیارد تومان هم ارزش صفوف سنگین فروشی بود که برای ۳۸ شرکت تشکیل شد.

در برنامه امروز بورسان، محمدتقی فیاضی کارشناس اقتصادی به بررسی پیام‌های بودجه ۱۴۰۳ در بورس پرداخت. در ادامه هم حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل وضعیت بازارهای جهانی را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا ربیعی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    سلام وقت بخیر مهدی جان لطفا به اقای حسین شیبانی یاداوری کنید در مورد دلار یه تحقیقی بکنه که به کتابخانه حافظش این مطلب اضافه بشه که دلار ارز مبدا هستش و اونی که ارزشش پایین و بالا میشه ارز مقصد یعنی ارز دیگر کشورها بر حسب دلاره
    • رضا حیدری اصل IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      عزیز جان این جمله ای که نوشتید بسیار خنده داره، دلار هم مثل تمام ارزهای دنیا در نوسان قرار می گیره و ارزشش در مقابل سایر ارزها جابجا میشه🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
  • خانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    سلام، لطفا برنامه برنامه های بورسان، در بخش متن در مورد موضوعات صحبت شده در هر برنامه بیشتر توضیح بدید که هر کس متوجه بشه برنامه براش مناسبه که ببینه یا نه. تو همین صفحه برای گزارش بازار 4 پاراگراف نوشتید اما برای اصل موضوع که همون برنامه هست فقط یک پاراگراف نوشتید که اون هم معرفی مهمان ها است.
  • خانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    برای خودم خیلی پیش اومده که برنامه رو دانلود کردم و کامل دیدم اما در اون هیچ موضوع جدید یا کاربردی مطرح نشده. از این دیکه برنامه ها اصلا نمی بینم. اگر چند خط در مورد موضوعات صحبت شده در برنامه بنویسید خیلی خوب میشه
  • رضا حیدری اصل IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    بخش تحلیل هفتگی بازارهای جهانی با فاصله زیاد بهترین بخش از برنامه هاست. تشکر از جناب طحانی و شیبانی
  • کیوان همتی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    ما معتاد برنامه های یکشنبه و بخش تحلیل بازارهای جهانی‌هستیم، لطفا مدت زمان این بخش رو زیاد کنید.
  • حامد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    با سپاس فراوان از تمامی دست اندرکاران و گردانندگان مجموعه فردای اقتصاد که مجریان محترم با نهایت تلاش و توانمندی مطالب اقتصادی را بخوبی اطلاع رسانی می کنند ، سلامت باشید و پایدار