۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
اولین رونمایی از پرتفوی صندوق توسعه بازار سرمایه

گزارش پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه برای نخستین بار منتشر شد.

فردای اقتصاد:  گزارش پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه برای نخستین بار منتشر شد. قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه هشتم بهمن ماه در برنامه بورسان «فردای اقتصاد» {ریسک و فرصت حضور صندوق‌های حمایتی در بورس تهران}، علاوه بر تشریح ریسک و فرصت حضور صندوق‌های حمایتی در بازار سهام از گام‌های تازه این صندوق با محوریت افزایش شفافیت در فضای معاملاتی بخش مولد اقتصاد کشور خبر داده بود و حالا به استناد بند ۲ ماده ۵۲ اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه مبنی بر «افشاء آخرین ترکیب سهام صندوق در سطح صنعت با تاخیر ۳۰ روزه» گزارش پرتفوی این صندوق منتشر شده است.

گزارش صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه در آذر  ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ارزش پرتفوی این صندوق در ابتدای آذر ماه ۲۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بوده و در پایان نهمین ماه سال با رشد ۸.۵ درصدی به رقم ۳۱ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسیده است. خرید خرد این صندوق در ماه مذکور بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان و فروش خرد ۷۱۵ میلیارد تومان گزارش شده است. بیشترین خرید خرد این صندوق در شرکت‌های زیرمجموعه گروه محصولات شیمیایی به میزان ۱۰۱۵ میلیارد تومان بوده و پس از آن نیز خرید ۸۵۷ میلیارد تومانی در سهام گروه فلزات اساسی رقم زده است. 

توجه به صنایع بزرگ و پرمخاطب بورسی در گزارش پرتفوی این صندوق در نهمین ماه سال قابل توجه است به طوری که ۵ صنعتی که با بیشترین خرید توسط صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه در آذرماه همراه شده‌اند حدود نیمی از ارزش کل بازار سهام را به خود اختصاص داده‌اند و از سهام شناور بالایی نیز برخوردارند. لازم به ذکر است که شاخص کل بورس تهران در آذرماه یکی از بهترین عملکردهای ماهانه سال ۱۴۰۲ را با ثبت رشد ۹.۴ درصدی پست سر گذاشت.

این صندوق سرمایه‌گذاری که از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد با عنوان صندوق حمایتی در میان فعالان بورسی از آن یاد می شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار