۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
هشدار جدی هواشناسی به این استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نسبت به خطر وقوع سیلاب در پی بارش شدید باران هشدارداد و از مردم خواست که تا حد امکان طی دو روز آینده به جنوب کشور سفر نکنند.

ایسنا: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نسبت به خطر وقوع سیلاب در پی بارش شدید باران هشدارداد و از مردم خواست که تا حد امکان طی دو روز آینده به جنوب کشور سفر نکنند.

صادق ضیاییان گفت: نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که یک مرکز کم‌ارتفاع در جنوب غرب کشور در تراز میانی جو شکل می‌گیرد که حرکت شرق‌سوی خود را به سمت جنوب و جنوب شرق کشور ادامه می‌دهد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه۲۷ و ۲۸ فروردین این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: تزریق رطوبت خوبی را در شمال اقیانوس هند و دریای عمان روی همین مناطق مشاهده می‌کنیم بنابراین بارش‌های خیلی خوبی انتظار می‌رود، بارش‌های سنگینی سه‌شنبه در جنوب بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را در پی دارد همچنین احتمال وقوع سیلاب بسیار قوی است و احتمال سرریز شدن سدها وجود دارد و آبگرفتگی گسترده معابر دور از انتظار نیست.

به گزارش سازمان هواشناسی ضیاییان توصیه کرد: مردم تا حد امکان طی این دو روز به به پنج استان جنوبی سفر نکنند علاوه بر آن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند. از مسیل‌هایی که سیلاب جاری شده عبور نکنند چراکه خطر جانی در پی دارد. عشایر و دامداران نیز دام‌ها را از رودخانه‌های فصلی دور کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها