۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کدام شرکت‌ها در اولویت تامین ارز هستند؟

عباس علی‌آبادی اولویت‌بندی برای تامین ارز شرکت‌ها را اعلام کرد.

فردای اقتصاد: عباس علی‌آبادی اولویت‌بندی برای تامین ارز شرکت‌ها را اعلام کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری امروز گفت: هر شرکتی که تمرکز در ساخت داخل داشته باشد در اولویت وزارت صمت برای تامین ارز است. در عین حال، شرکت‌هایی که مصارف ارزی کمتر با بهره‌وری بالاتر داشته باشند در اولویت  تامین ارز هستند.

به گفته علی‌آبادی، گروه دیگر هم شرکت‌هایی هستند که ارزآورتر باشند و به سمت صادرات حرکت کرده‌اند و در عین حال صادرات آنها دانش بنیان است. وزبر صمت افزود: وزارت صمت مرتبا در حال پایش برای تخصیص ارز است. 

وی گفت: همچنین تأمین مالی ریالی برای شرکت‌هایی در اولویت است که به تحقق شعار سال کمک کنند؛ یعنی شرکت‌هایی که هم ارزش افزوده بیشتری ایجاد و از محل منابع انسانی خلق ثروت می‌کنند و هم به دنبال توسعه، صادرات دانش‌بنیان هستند.

علی آبادی افزود: شرکت‌هایی که با کمترین ابزار بیشترین خلق ثروت را انجام می‌دهد بیشتر مورد حمایت خواهند بود، نه شرکت‌هایی که با استفاده از یارانه و… به دنبال صادرات باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو، نیز گفت: بیش از ۲۳۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور برای حضور در این نمایشگاه به ایران آمده‌اند. هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن توانایی‌های صادراتی ایران به دنیا است و از طرف دیگر می‌خواهیم نشان دهیم که به دنبال تعامل با دنیا هستیم. وی در عین حال تاکید کرد به کشورهایی کالا می‌فروشیم که از ما کالا بخرند؛ باید این توازن را برقرار کنیم. باید مقاصد صادراتی را اصلاح کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار