۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
استراتژی برنده در بورس ۱۴۰۳، منفعل یا فعال؟

در برنامه امروز بورسان بهنام بهزادفر مدیرعامل شرکت آوای باران و سروش گرامی مدیر صندوق شاخصی هم وزن کیان به میزبانی مهدی طحانی به این سوال پاسخ دادند که کدام استراتژی، منفعل یا فعال در بورس ۱۴۰۳ برنده خواهد بود.

فردای اقتصاد: برخی از صاحب‌نظران بازار سرمایه معتقدند که در سال جاری به دلیل پشت سر گذاشتن رکود طولانی مدت و جاماندگی بورس تهران از سایر بازارهای موازی، احتمالا شاهد بازگشت اقبال به جریان داد و ستدهای این بخش از اقتصاد کشور باشیم. این قشر از فعالان بازار سهام بر این باورند، در چنین شرایطی بهره‌برداری از راهبرد فعال می‌تواند طبعا به کسب بازدهی به مراتب بالاتر از سایر روش‌های سرمایه‌گذاری منجر شود. در مقابل اما هستند کارشناسانی که استراتژی غیر فعال را همچنان مورد توجه قرار می‌دهند. دلیل موافقان و مخالفان هر کدام از این استدلال‌ها چیست؟

بهنام بهزادفر مدیرعامل شرکت آوای باران درباره اهمیت استراتژی فعال در سال جاری عنوان کرد: زمانی که امیدواری در بازار سهام تشدید می‌شود، سرمایه‌گذاری با سطحی از دانش می‌تواند مثمرثمر واقع شود.  

سروش گرامی مدیر صندوق شاخصی هم وزن کیان نیز با تاکید بر اهمیت استراتژی غیر فعال در معاملات سال ۱۴۰۳ نیز گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد که با تحریم، عدم ورود منابع خارجی، خروج سرمایه، تورم بالا، نوسان نرخ بهره، مالیات و فاصله دلار نیما با نرخ آزاد مواجه هستیم طبعا تغییر وزن بازارهای مختلف در پرتفوی مهم‌تر از انتخاب تک سهم در گروه‌های مختلف است.

در برنامه امروز بورسان، بهنام بهزادفر مدیرعامل شرکت آوای باران و سروش گرامی مدیر صندوق شاخصی هم وزن کیان نگرش‌های متفاوتی از استراتژی برنده در بورس ۱۴۰۳ ارائه کردند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امین IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    مجری محترم جناب طحانی چقدر خوشحال میشم شما عزیز رو میبینم .
  • جعفر رضایی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    سلام درود بر شما .ممنون بابت زحمات جنابعالی .
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    با درود و سپاس
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    کار سهامدار تموم شد کمی از پول مان در بورس مانده آن هم تقدیم بورس و آقای رئیسی و عشقی می کنیم تا در راه خدا خرج کنند باشد که خداوند قبول کند چون دیگر امیدی به بهبودی اقتصادی در این کشور نیست و باید فاتحه اش را خواند انا لله وانا الیه راجعون
  • مصطفی سقای ژیان US ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1.صندوق شاخصی هم وزن کیان, به دلیل دستمزد بالای مدیر و هزینه های معاملاتی بالا و نداشتن پرتفویی منطبق با شاخص کل هم وزن, هرگز نمیتونه بازده شاخص هم وزن رو داشته باشه.2.با میانگین گرفتن از داده های گذشته, نمیشه آینده رو پیش بینی کرد.گذشته نمیتونه بازده های آینده رو تضمین کنه.3.مراقب قوهای سیاه باشیم.
  • ع آ IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    سلام خوبه آگاه کردن ، ولی سوالم اینه پول در آوردن به حلال بودنش هم باید توجه کرد دیگه. هر معامله ای که درست نیست. و نکته دیگه اینکه بعضی از معاملات بعث ایجاد جو منفی در بازار میشه که به ضرر مردم هست. ای کاش این ها هم توضیح داده میشد