۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
چت جی‌پی‌تی به هوش انسانی نزدیک‌تر شد

این مدل جدید GPT-4o نام دارد و بهبود یافته بهترین مدل فعلی GPT-4 است که یکسال قبل رونمایی شد.

فردای اقتصاد - شرکت OpenAI با بهبود مدل زبانی به کار رفته در چت‌جی‌پی‌تی و محاوره‌ای‌تر کردن این محصول، قابلیت‌های را به کاربران نشان داد که میتواند در برخی حوزه‌ها مانند آموزش و یا تعامل کامپیوتر با انسان انقلابی ایجاد کند. 

این مدل جدید GPT-4o نام دارد و بهبود یافته بهترین مدل فعلی GPT-4 است که یکسال قبل رونمایی شد.
در این نسخه سرعت مکالمه و دریافت پاسخ با هوش مصنوعی به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و این امکان وجود دارد که مکالمه دو نفر به طور همزمان توسط اپلیکیشن موبایل چت‌جی‌پی‌تی ترجمه شود. چت‌جی‌پی‌تی در این نسخه به ویژگی درک محیط از طریق پردازش تصویر زنده دوربین موبایل مجهز شده است. 

در نسخه صوتی این چت‌بات قادر به تعامل طبیعی‌تر و محاوره‌ای تر با انسان است و میتواند مانند فیلم her  عواطف خود را نیز بروز دهد. سم‌آلتمن بنیاگذار OpenAI بعد از این رونمایی کلمه her را توییت کرد که اشاره‌ای به فیلم her ساخته شده در سال ۲۰۱۳ دارد که در آن یک دستیار هوش مصنوعی قادر به بروز عواطف و انجام امور به شکل انسانی را دارد. 

مدیران چت جی‌پی‌تی در هنگام رونمایی از این مدل، دمویی از ترجمه همزمان ایتالیایی به انگلیسی و برعکس را به نمایش گذاشتند. 

سم آلمتن بنیانگذار OpenAI بعد از رونمایی درباره این محصول در بلاگ خودش نوشت: 
حالت جدید صدا و ویدیو  بهترین رابط کامپیوتری است که تا به حال استفاده کرده‌ام و احساس می‌کنم مانند هوش مصنوعی در فیلم‌هاست و رسیدن به چنین سطحی از پاسخ‌گویی و بیان مشابه انسان تغییر بزرگی به حساب می آ

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار