۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
سواد کریپتو / کوین چیست؟ توکن چیست؟

کوین (Coin) یک دارایی دیجیتال است که بلاک‌چین خاص خود را دارد. کوین‌ها علاوه بر استفاده به‌عنوان روش پرداخت، می‌توانند برای سفته‌بازی هم استفاده شوند.

فردای اقتصاد - کوین (Coin) یک دارایی دیجیتال است که بلاک‌چین خاص خود را دارد. کوین‌ها علاوه بر استفاده به‌عنوان روش پرداخت، می‌توانند برای سفته‌بازی هم استفاده شوند. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید به این امید که قیمت یک کوین بالا برود تا آن را با سود بفروشید، روی انواع کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از جنبه‌های خاص کوین‌های دنیای ارز دیجیتال که آن‌ها را از توکن‌ها متمایز می‌کند، نحوه ایجادشان است. در واقع، کوین‌ها به دو صورت ایجاد می‌شوند؛ یا از طریق فرآیندی به نام اثبات کار (PoW)، یا از طریق پروتکل اثبات سهام (PoS) کوین‌ها به دنیای بلاک‌چین ورود می‌کنند. از طرفی دیگر، هنگامی که یک بلوک جدید برای ماینرها پیدا می‌شود، آن‌ها کوین‌های تازه‌ای را به‌عنوان پاداش برای ایمن بودن شبکه دریافت می‌کنند. این قابلیت به افراد انگیزه می‌دهد تا خودشان به استخراج بپردازند و به غیرمتمرکز نگه داشتن شبکه کمک کنند.

 اما توکن (Token) یک دارایی دیجیتال به‌شمار می‌رود که روی بلاک‌چین‌های دیگر ساخته شده است. به عبارتی دیگر، این دارایی‌ها توسط یک بلاک‌چین خاص پشتیبانی می‌شوند، اما کوین‌های اصلی شبکه نیستند.                                              در سلسله ویدیوهای «سواد کریپتو» که با «همکاری فردای اقتصاد» و « نوبیتکس»  تولید می‌شود،  با مهمترین مفاهیم، اصطلاحات، مدل‌های سرمایه‌گذاری و تکنولوژی این عرصه آشنا می‌شوید.

قسمت‌های پیشین سواد کریپتو : 

اعتماد در کریپتو به چه معناست؟
 داستان گران‌ترین پیتزای تاریخ چه بود؟                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار