۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
نام چه کسانی برای ریاست مجلس مطرح است؟

در حال حاضر رقابت اصلی برای تصاحب ریاست‌ مجلس میان دو گزینه محمدباقر قالیباف و مجتبی ذوالنوری برقرار است اما منوچهر متکی هم تلاش‌هایی برای تصاحب کرسی ریاست مجلس انجام می‌دهد.

فردای اقتصاد: مجلس دوازدهم در شرایطی آغاز به‌کار خواهدکرد که ۳۱ روز تا انتخابات نابهنگام ریاست جمهوری مانده است. لایه‌های ساخت قدرت در مجلس مدام درحال دگرگونی است. هرچند امروز صبح (یکشنبه ۶ خرداد) فراکسیون اکثریت مجلس، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس یازدهم را به عنوان رئیس موقت خود انتخاب و درباره تعیین رئیس مجلس هم توافق کرد اما هنوز فراکسیون اقلیت ۹۵ نفره جلسه تشکیل نداده تا درباره گزینه ریاست مجلس رایزنی، تصمیم‌گیری و کاندیدا معرفی کند.

بررسی‌های میدانی فردای اقتصاد نشان‌دهنده این است که رقابت اصلی بین دو گزینه محمدباقر قالیباف و مجتبی ذوالنوری برای تصاحب کرسی ریاست مجلس برقرار است اما منوچهر متکی هم تلاش‌هایی برای تصاحب کرسی ریاست مجلس انجام می‌دهد. تا کنون خبری درباره ائتلاف جریان‌های سیاسی مقتدر با متکی درباره ریاست مجلس نشده ولی برخی شنیده‌ها از جلسه امروز صبح فراکسیون اکثریت مجلس بیانگر توافق برخی از نمایندگان جهت ابقای قالیباف به عنوان ریاست مجلس دوازدهم است. گفته شده است به دلیل شرایط خاص انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی بر این باورند که حفظ ثبات در مجلس ضرورت دارد.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که فراکسیون اقلیت قصد دارد در جلسه امشب خود درباره گزینه‌های ریاست مجلس رایزنی و تصمیم‌گیری کند. هفته گذشته این فراکسیون درباره معرفی مسعود پزشکیان به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس در حال رایزنی بود تا آنکه دیشب خبری به نقل از پزشکیان درباره کاندیداتوری ریاست‌جمهوری اعلام شد. اکنون مشخص نیست که این فراکسیون درباره حضور پزشکیان در هیات رئیسه رای خواهد داد یا خیر.

 در این میان نام افراد دیگری برای نائب رییسی مجلس مطرح است، این افراد عبارت اند از: حمیدرضا حاجی‌بابایی، حاجی دلیگانی، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha