۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
سواد کریپتو | استیبل کوین‌ها چه هستند؟

استیبل‌کوین‌ها به سه نوع با پشتوانه‌ی فیات، با پشتوانه‌ی کریپتو و بدون پشتوانه (یا الگوریتمی) تقسیم می‌شوند. USDT و TUSD نمونه‌هایی از استیبل کوین با پشتوانه‌ی فیات، sUSD، DAI و RSV با پشتوانه‌ی کریپتو و AMPL و USDC از جمله استیبل کوین‌های الگوریتمی هستند.

فردای اقتصاد: ارز دیجیتال باثبات یا استیبل‌ کوین‌ به نوعی از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که ارزش آن به یک دارایی یا کالای پایدار مانند دلار وابسته است. مثلا یک ارز دیجیتال باثبات دلاری (مثل تتر) پشتوانه دلار را دارد و ارزش آن همواره مساوی یک دلار است.

علاوه بر دلار، حدود ۱۸۰ ارز دیگر مانند پوند، یورو، ین، یوان، دینار و… وجود دارد که سازمان ملل آن‌ها را به رسمیت شناخته است. این ارزها معایب زیادی دارند مثل: تورم، کارمزد بالای تبادل در صرافی‌ها و… .

این ارزها مزیت بزرگی در برابر ارزهای دیجیتال دارند آن هم چیزی جز ثبات قیمت نیست. هدف از پیدایش ارزهای دیجیتال باثبات، بهره‌بردن از ویژگی ثبات قیمت پول های فیات در بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت یک استیبل کوین همواره ثابت است و شبکه‌ی آن‌ها طوری طراحی‌شده که در مواقع عدم توازن در عرضه و تقاضا، کمترین تغییر در قیمت آن‌ها رخ دهد.

استیبل کوین‌ها به سه نوع با پشتوانه‌ی فیات، با پشتوانه‌ی کریپتو و بدون پشتوانه (یا الگوریتمی) تقسیم می‌شوند. USDT و TUSD نمونه‌هایی از استیبل کوین با پشتوانه‌ی فیات، sUSD، DAI و RSV با پشتوانه‌ی کریپتو و AMPL و USDC از جمله استیبل کوین‌های الگوریتمی هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار