۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
مردم مشارکت زیر ۱۰ درصد انتخابات مجلس را باید فراموش کنند

محمدعلی محسنی بندپی: کشور در شرایط خاص قرار دارد.حال مردم از همه نظر خوب نیست.

فردای اقتصاد: محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که رئیس‌جمهوری بعدی چه ویژگی شخصیتی باید داشته باشد و کدام مسئله کشور را در اولویت قرار دهد گفت: کشور در شرایط خاص قرار دارد و مسئولیت‌های ریاست جمهوری قطعا مسئولیت سختی است؛ هم در عبور از این بحران که از نظر مدیریتی در حوزه اجرا اتفاق افتاده و هم از نظر هم اجرایی که مشکلاتی در مسیر توسعه کشور رخ داده رئیس‌جمهوری دومین مقام اجرایی کشور است و مسئولیت سنگینی برعهده خواهد داشت.

 محسنی بندپی افزود: تعامل رئیس‌جمهوری بعدی با مجلس هم باید در دستور کارش باشد. رئیس‌جمهوری بعدی هم باید از تحصیلات و تجربیات کافی برخوردار باشد و به درجه‌ای از تجربه و دانش رسیده باشد که بتواند مسائل کشور را مدیریت کند. البته شورای نگهبان هم از الزام تعهدات نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران مراقبت خواهد کرد. ولی رئیس‌جمهوری بعدی باید در عرصه ملی وفاق ایجاد کند و به نگاهی که شهید رئیسی داشتند نزدیک باشند.

 به گفته رئیس کمیته سالمندی مجلس یازدهم، مقبولیت و محبوبیت در بین مردم اصل است. اولویت‌ رئیس‌جمهوری بعدی باید توجه به معیشت و رفاه مردم باشد. واقعیت این است که حال مردم از همه نظر خوب نیست؛ هم از نظر اقتصادی و هم ازنظر اجتماعی و رفاهی. اما همه این دانش، توجه و تعاملی که رئیس‌جمهوری آینده باید داشته باشد باید در جهت رفاه مردم و پیشگیری از کوچک‌تر شدن سفره مردم بکار گرفته شود زیرا این موارد بر تقویت و رشد اقتصاد ایران تاثیر دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهوری بعدی ما باید دارای مجموعه‌ای از ویژگی هایی باشد که دیگران به تنهایی یکی از آن ویژگی‌ها را دارند.

محسنی بندپی افزود: شورای نگهبان باید اجازه ورود نمایندگان همه احزاب و گروه‌ها را باید بدهد و مردم هم مشارکت زیر ۱۰ درصد در انتخابات دور دوم مجلس را باید فراموش کنند. کشور در شرایط کنونی به مشارکت حداکثری مردم نیاز دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha