۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
سریال ریزش‌های بورس؛ هیجانی یا واقع‌بینانه؟

در برنامه امروز بورسان  نوید قدوسی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه، بهرام گروسی کارشناس بازار سرمایه و مهدی حسینی مدیر دارایی کیان به میزبانی مهدی طحانی نگرش‌های متفاوتی را در خصوص تداوم دامنه نوسان و چشم‌انداز معاملات بازار سهام ارائه دادند.

فردای اقتصاد: نسبت فروش سرمایه‌گذاران حقیقی به ارزش معاملات خرد سهام طی چند روز اخیر رکورد دومین و سومین خروج پول در سال جاری را به ثبت رسانده است. اکنون یک سوم و بعضا یک چهارم پولی که در بازار سهام مورد معامله قرار می‌گیرد، از گردونه معاملات خارج می‌شود. اما دلایل عدم اقبال سرمایه‌گذاران به بورس چیست؟ سیاست‌های اتخاذ شده اخیر (ایجاد محدودیت در دامنه نوسان) چه تاثیری در ریزش بورس دارد؟

نوید قدوسی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه گفت: وضعیت داد و ستدها در بازار سهام با توجه به اصلاح قیمتی که تجربه شد نشان از واکنش منفی بیش از حد دارد. ریسک‌های سیاست‌گذاری و مسائلی همانند دامنه نوسان مواردی هستند که به نگرانی‌هایی که نسبت به بازار وجود داشت، اضافه شدند. اکنون بازار سهام در یک بیش‌ واکنشی منفی قرار گرفته است.

بهرام گروسی کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در مقاطع حساس ایجاد محدودیت در دامنه نوسان منطقی است اما اکنون به لحاظ زمانی از مقطع حساس عبور کرده‌ایم و دیگر نیازی به تداوم این محدودیت نیست.

مهدی حسینی مدیر دارایی کیان نیز در ادامه عنوان کرد: کاهش بازه دامنه نوسان برای شرایط حساس بین یک تا دو روز منطقی بوده اما تداوم آن اصلا منطقی نیست. تداوم محدودیت در این بخش طبعا باعث ایجاد بیش واکنشی می‌شود. در اغلب شرکت‌هایی که با P/E در محدوده ۳.۵ مورد معامله قرار می‌گیرند به دلیل ایجاد صفوف فروش بعضا معامله‌گران اقدام به عرضه سهام می‌کنند. تداوم این سیاست نه تنها کمک‌کننده نیست بلکه از اعتماد اغلب سهامداران نسبت به سازمان بورس و سیاست‌گذار می‌کاهد.

در برنامه امروز بورسان، نوید قدوسی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه، بهرام گروسی کارشناس بازار سرمایه و مهدی حسینی مدیر دارایی گروه مالی کیان نگرش‌های متفاوتی را در خصوص تداوم دامنه نوسان و چشم‌انداز معاملات بازار سهام ارائه دادند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر رضایی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    درود بر شما . ممنون .