۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
پزشکیان یا قالیباف، کدام یک برای فعالان اقتصادی جذاب‌ترند؟

مسعود پزشکیان و محمد باقر قالیباف دو تن از نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند که با حضور در اتاق بازرگانی ایران ضمن شنیدن سخنان فعالان بخش خصوصی به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند.

فعالان بخش خصوصی از این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مواضعشان در حوزه رفع تحریم‌ها، مسئله FATF، بهبود فضای کسب‌وکار پرسش‌هایی مطرح کردند.

مسعود پزشکیان در این دیدار از ضرورت رفع تحریم‌ها و حل مسئله FATF سخن گفت. او همچنین بیان کرد که باید روندهای پیشرفت زنان اصلاح شود و بسترها برای جلوگیری از تفاوت قائل شدن میان زنان و مردم فراهم شد. پزشکیان همچنین از بخش خصوصی خواست تا در صورتی که به قدرت رسید به او در حوزه‌های اقتصادی وزیر معرفی کنند و بیان کرد که علاقه دارد از ظرفیت کارشناسان داخلی و خارجی برای اداره کشور استفاده کند. 

محمد باقر قالیباف هم ضمن بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد جزو اولویت‌های دولت اوست بیان کرد که اگر به قدرت برسد در دولت چهاردهم اساس اصلی بر رشد اقتصادی است. او بیان کرد: به مردم گفته‌ام نا زمانی که تورم وجود دارد، سفره شما را کنترل می‌کنم تا تورم مهار شود و اگر بخواهیم در بازتوزیع کمک کنیم حتما باید کمک به انتهای زنجیره صورت بگیرد.

وی درباره رفع تحریم‌ها هم گفت: بارها گفته‌ام هم با مذاکره موافقم و آن را روش مبارزه می‌دانم. با این حال باید بدانیم که داریم درباره‌ دشمنمان سخن می‌گوییم. سابقه دشمنی آمریکا با ما نه بعد انقلاب بلکه پیش از آن هم بوده است. باید در دیپلماسی اقدام در برابر اقدام را مد نظر قرار دهیم. نه اینکه ما سریعا کارها را انجام دهیم ولی آنها تعلل کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار