۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
برای رفع بحران انرژی صنعت فولاد برنامه ای نیست

یکی از مهمترین عوامل ناترازی انرژی کشور حاصل سرمایه گذاری اندک در توسعه نیروگاه ها است اما بار اصلی این خاموشی ها و حتی سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی به عهده فولاد سازان گذاشته شده است.

فردای اقتصاد : عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیر عامل شرکت فولاد جنوب با بیان این موضوع که سهم صنعت فولاد از  مصرف انرزی در زمان پیک آن حدود 7 درصد بوده اما بخش عمده خاموشی ها را فولاد سازان بدوش می کشند ، گفت : با اینکه سهم فولاد سازان از مصرف انرژی کشور حدود 7 درصد است اما بار عمده خاموشی ها در زمان پیک مصرف بدوش فولاد سازان بوده و این امر خسارت های جبران ناپذیری را بر صنعت تحمیل کرده است.

 احمد دنیا نور تصریح کرد: سالانه حدود 5 میلیون تن به ارزش 3 میلیارد دلار تولید در صنعت فولاد به دلیل بحران انرژی از دست می رود در حالیکه میتوان راهکار های ساده تری را برای حفظ تولید و گردش چرخ صنعت داشت از جمله اینکه یکسال بار خاموشی ها بدوش مصرفکنندگان خانگی باشد تا چرخ تولید بگردد تا با  درآمد آن نیروگاهی ایجاد کرد و خاموشی ها را به صورت ریشه ای درمان کرد.

وی اظهار داشت : مشکل اینجاست که برای رفع خاموشی ها برنامه ای نیست و هر اقدامی انجام میشود موقتی بوده و بدون در نظر گرفتن عواقب آن در نظر گرفته نمیشود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha