۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
تقسیم ۲۷۰ ریال سود  فخاس به ازای هر سهم

در مجمع عمومی عادی سالیانه مجتمع فولاد خراسان منتهی به سال مالی اسفند ۱۴۰۲، رشد ۳۰ درصدی سود هر سهم نسبت به سال قبل اعلام شد.

فردای اقتصاد- طهمورث جوانبخت در مجمع عادی سالیانه مجتمع فولاد خراسان با اشاره به دستیابی این شرکت به رتبه نخست رشد تولید به میزان ۳۶درصدی در میان فولادسازان در کشورگفت: همچنین فولاد خراسان  با حدود ۶۷ درصدی رشد، ازبالاترین رشد فروش سالانه در میان شرکت‌های فولادی برخوردارشد.

به گفته وی، فولاد خراسان  در صدد است  در سال جاری به  ۵۶۸ هزار و ۶۵۰ تن فروش تناژی شمش و فروش ۶۱۰هزار تن تناژی میلگرد برسد.

وی کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح ساختار تولید، فرهنگ‌سازی تولید و افزایش انگیزه کارکنان را از عوامل رشد تولید، فروش و کسب رکوردهای بی‌سابقه در یک سال گذشته برشمرد و افزود: برغم اعمال بالاترین محدودیت‌های ناشی از ناترازی انرژی، فولاد خراسان توانست بالاترین میزان تولید را از سال ۱۳۹۹ تا کنون محقق کند.

مدیر عامل فولاد خراسان  با اشاره به رشد تناژ فروش محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: برغم وضعیت بازار، رشد دو برابری قیمت انرژی به ویژه در قیمت برق و شرایط رقبا، رشد ۱۴۴ درصدی سود خالص و نیز رسیدن حاشیه سود از ۱۸.۵ به ۲۷ درصد نشان‌دهنده مدیریت مناسب در حوزه تامین، فروش به‌موقع، بهره‌وری تولید و انگیزه منابع انسانی در شرکت مجتمع فولاد خراسان است.

وی با اشاره به رشد تولید در مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲ گفت: رشد تولید گندله در این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۴ درصد، آهن اسفنجی ۲۹ درصد و شمش ۳۶.۷ درصد بوده است.

جوانبخت همچنین با اشاره به  تولید ۶۱۰ هزار تنی میلگرد در این شرکت طی سال گذشته افزود: این میزان تولید یک رکورد محسوب می‌شود به گونه ای که آخرین رکورد این مجتمع در تولید میلگرد مربوط به سال ۱۳۹۳ بود.

وی، تولید باکیفیت، تامین به موقع قراضه، بهبود فرآیندهای ساختاری تولید، فرهنگ سازی نیروی تولید را از  دلایل مهم رشد تولید شمش فولاد در مجتمع فولاد خراسان برشمرد.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان خاطرنشان کرد: با توجه به توقفات ناشی از قطع گاز در واحد احیا مستقیم این شرکت و تامین قراضه مورد نیاز، واحد فولادسازی مجتمع موفق شد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۸۱ هزار و ۱۹ تن تولید داشته باشد.

وی گفت: محدودیتهای ناشی از قطع گاز در زمستان و قطع برق در تابستان از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و عدم نفع شرکت فولاد خراسان ناشی از قطع برق و گاز در سال گذشته به میزان ۱۱۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان  همچنین به اشاره به عملکرد سه ماهه این شرکت گفت: در گندله سازی رشد ۳۰ درصدی، اسفنجی و شمش نیز رشد ۶ درصدی داشته‌ایم. همچنین در زمینه فروش شمش رشد ۳۸ درصدی و در زمینه میلگرد با رشد فروش ۵.۵ درصدی مواجه شدیم.

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۴

وی مهم‌ترین برنامه توسعه‌ای این شرکت را تکمیل پروژه کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن در خواف دانست و ادامه داد: با تغییری که در اجرای پروژه و تامین مالی آن ایجاد کردیم، برغم توقف ۱۰ ساله پیشرفت فیزیکی پروژه سنگان در محدوده ۲۰ درصدی، از آبان سال گذشته تا کنون به پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۴۰درصد رسیدیم و درصددیم تا در بازه زمانی ۱۸ ماهه این پروژه را به پایان برسانیم.  

جوانبخت خاطرنشان کرد: چنانچه پروژه کنسانتره سازی تا آخر سال وارد مدار شود، حاشیه سود خوبی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی پروژه یاد شده سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰هزار تن در سال کنسانتره سنگ آهن با زیرساخت ۵ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان به سایر طرحهای این شرکت مبنی بر توسعه زیرساخت ها و کاهش محدودیت‌های انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پساب شهر نیشابور شامل سه فاز اجرایی (جمع آوری، تصفیه، انتقال) به اجرا درآمده و در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.
وی طراحی طرح جامع سیستم آبرسانی داخلی شرکت مجتمع فولاد خراسان، احداث یا تملک نیروگاه تجدیدپذیر ۶۰ مگاواتی، ذخیره سازی گاز ۶۵ میلیون مترمکعبی و بازچرخانی پساب صنعتی را از دیگر طرحهای زیرساختی این شرکت برشمرد.
جوانبخت ادامه داد: همچنین تملک واحدهای آهن اسفنجی موجود در منطقه، ایجاد واحد شردینگ ۱۸۰ هزار تنی در سال و ایجاد شرکت زیرساخت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
وی توسعه زیرسقف واحد گندله سازی از ۲.۵ به ۳.۴ میلیون تن، توسعه زیرسقف واحد فولادسازی به میزان ۳۵۰ هزار تن، راه اندازی واحد پایلوت پلنت، احداث پوشش دهی آهک بر روی گندله ورودی، پیمان مدیریت (تولید بدون کارخانه مقاطع طویل) را از جمله طرح های مربوط به توسعه زیرسقف این شرکت برشمرد.
مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با اشاره به اینکه این شرکت جایگاه هشتم را در میان فولادسازان کشور دارد، گفت: فولاد خراسان یک شرکت با زنجیره کامل است و دارای ظرفیت ۲.۵‌میلیون تن تولید سالانه گندله، ۲.۵ میلیون کنسانتره، ۱.۶ میلیون تن احیا مستقیم، ۱.۳۵ میلیون تن فولاد سازی و ۵۰۰ هزار تن تولید نورد است.

وی با اشاره به برنامه  فولاد خراسان برای  تولید یک هزارو ۲۰۰ تن شمش در سال جاری افزود:  این درحالی است که سهم این شرکت از تولید شمش کشور در سال گذشته ۵درصد بوده است.

جوانبخت همچنین گفت: استراتژی به موقع فروختن مهم است، تناژ تولید ما با تداوم منطقی همراه بوده، اما تناژ فروش ارتباط معناداری در ماه‌های مختلف ندارد چراکه سیاست گذاری فروش تعبیه شده است و حجم فروش مدیریت می‌شود که اثر خود را در درآمد مالیاتی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در مجمع عمومی سالیانه فولاد خراسان صورت های مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲  این شرکت به تصویب سهامداران رسید.

و همچنین در پایان این مجمع مقرر شد  که ۱۷۰۰ میلیارد تومان سود تقسیم کنند که برابر با ۳۰ درصد سود با قیمت ۲۷۰ ریال در ازای هر سهم بود.

همچنین بودجه  ۶۰ میلیارد تومانی مسوولیت های  اجتماعی شرکت همانند سال ۱۴۰۲  مورد تصویب اعضای هیات مدیره مجمع و سهانداران قرار گرفت.

مجمع فوق العاده شرکت فولاد خراسان نیز بلافاصله پس از پایان مجمع عادی سالیانه شرکت در هتل نوین پلاس مشهد بر گزار شد که در آن اصلاح اساسنامه شرکت مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار