۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
برنامه افزایس سرمایه ۳۰۰ درصدی بیمه تجارت نو

شرکت بیمه تجارت نو با هدف ارتقا توانگری مالی برنامه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی در دستور کار خود دارد.

فردای اقتصاد: مهران رضوانی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، صبح امروز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشستی با حضور اصحاب رسانه ضمن بیان خبر فوق گفت:این شرکت با شناسایی ۱۲۱ ریال سود به ازای هر سهم در سه ماه نخست امسال توانست معادل ۱۳۹ درصد از بودجه ۱۴۰۳ را محقق کند.

وی با اشاره به حضور ۱۱ ماهه خود در شرکت بیمه تجارت نو بر تحولات زیرساختی و مالی ایجاد شده در این شرکت تاکید کرد و افزود: زمانی که شرکت را تحویل گرفتم مانده حساب بیمه تجارت نو معادل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و این امر تنها یکی از بحران هایی بود که با آن مواجه بودم. علاوه بر این در همان روز نخست اظهارنامه توقیف زمین بابلسر نیز روی میزم قرار گرفت.

رضوانی ادامه داد: امروز نه تنها بیش از ۲ همت در حساب شرکت موجود است بلکه زمین بابلسر نیز با سند به نام به شرکت تجارت نو بازگشته است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه شرکت در باره زیان انباشته سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: شرکت پیش از این بسیار گران اداره می شد و همین امر سبب شده چنین ارقامی در صورت های مالی شرکت بنشیند. این در حالی بود که از مقایسه نسبت های شرکت بیمه تجارت نو با صنعت تفاوت ها قابل مشاهده بود.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو این نوید را داد که چنانچه همین فردا بورس درخواست افزایش سرمایه بیمه تجارت نو را تایید کند، مجمع فوق العاده برگزار کرده و طی دو مرحله سرمایه شرکت از ۶۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (معادل ۳۰۰ درصد سرمایه کنونی) افزایش می یابد.

وی هدف از انجام افزایش سرمایه را افزایش ظرفیت نگهداری، افزایش سود سرمایه گذاری ها، شروع دوباره فعالیت قبولی اتکایی، اصلاح ساختار مالی و خروج از ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت عنوان کرد.

وی تصریح کرد : اگر تا پایان امسال حق بیمه تولیدی به بیش از ۴ همت برسد، سهامداران در مجمع شاهد تقسیم سود مطلوبی خواهند بود.

مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو گفت:از ابتدای انجام این تحولات در شرکت از به کارگیری فناوریهای بروز و بهره مندی از خدمات شرکت های دانش بنیان نیز بهره بردیم به طوری که در برخی موارد این اقدامات سبب کاهش هزینه های شرکت نیز شده است.

رضوانی تغییر وضعیت و بهبود شرایط کسب و کار را برای بیمه تجارت نو در ادامه مسیر منوط به افزایش سرمایه دانست و تاکید کرد : طی سه سال گذشته، بیمه تجارت نو غرق در زیان بوده و به تازگی (در ابتدای سال ۱۴۰۳ ) توانسته است سود شناسایی کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha