تنیس‌باز کارآفرین

داستان شوگرپووا
۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
تنیس‌باز کارآفرین

ماریا شاراپووا متولد ۱۹۸۷ تنیس‌باز سرشناس روس و دارنده ۵ عنوان قهرمانی مسابقات گرند اسلم تنیس جهان است که در سال ۲۰۲۰ از دنیای تنیس خداحافظی کرد. او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ رتبه اول بین تنیس‌بازان زن دنیا را کسب کرد.

شاراپووا جزء ده تنیس‌باز زن جهان است که توانست هر ۴ مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۴ را فتح کند. وی جزء ۳۰ تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است.
شاراپووا نخستین زن روس است که در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان قرار گرفت. شاراپووا بیشترین دستمزد را در بین زنان ورزشکار دریافت کرده‌است. با آن‌که در آمریکا زندگی می‌کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده‌است.

او اکنون شانس خود را در مشاغل مختلف تجاری امتحان می‌کند و نسبت به آنچه در دنیای کسب و کار پیش رو دارد بسیار خوش‌بین‌است.

کسب و کار شیرین

ماریا در حال حاضر علاوه بر شرکت خود، Sugarpova، در چند کسب‌وکار دیگر نیز مشغول است. این شرکت یک برند موفق آب نبات و شیرینی است که در سال 2012 طی مدت کوتاهی راه اندازی شد و اکنون بیش از 20 میلیون دلار در سال درآمد دارد.

او در مورد کسب و کار شوگرپووا می‌گوید: هر کسی باید به آنچه انجام می‌دهد علاقمند باشد. من از کودکی به شیرینی‌جات علاقمند بودم و همیشه یک ابنبات‌چوبی در دهان داشتم. کسب و کار شوگرپووا از علاقه کودکی من و تماشای مادربزرگم که در خانه انواع شیرینی‌جات را تهیه می‌کرد پا گرفت.

داستان ماریا از زبان خودش

من تقریباً در تمام زندگی‌ام یک ورزشکار بوده‌ام. این از زمانی شروع شد که من یک دختر کوچک در روسیه بودم و پدرم به من جایزه می‌داد. آب‌نبات چوبی یا شکلات پس از یک روز طولانی تمرین.

در آن زمان – و هنوز هم تا به  امروز – برایم این موضوع مطرح بود که دلیلی وجود ندارد کار سخت را نتوان با یک خوراکی شیرین پاداش داد. از آنجا که کلید یک زندگی شاد و سالم برای من ایده اعتدال در اعتدال است – بنابراین شما می توانید کیک (یا آب نبات) خود را بخورید و از آن نیز لذت ببرید.

به همین دلیل است که کسب و کار Sugarpova را شروع کردم. شوگرپووا برای جشن گرفتن، لذت بردن و علاقه به آب نبات است آن هم با ایجاد خوراکی‌های با کیفیت بالا که می‌توانید با لذت بردن از آن احساس خوبی داشته باشید. همه چیز با آب‌نبات‌های صمغی شروع شد و اکنون پس از کاوش زیاد، من دانه‌های کاکائو را با بالاترین کیفیت تهیه کرده‌ام. برای ایجاد طعم‌های منحصر به فرد و ذوب شده در دهان برای خط شکلات ممتاز Sugarpova زیرا وقتی پاداش شیرین شما مملو از آنتی اکسیدان باشد و از مواد طبیعی و غیر مصنوعی ساخته شده باشد، بهتر است.

بانوی کسب و کار

ماریا شاراپووا، بازیگر تنیس پس از بازنشستگی، انرژی خود را به سمت ساختن یک امپراتوری تجاری هدایت کرده است. او علاوه بر فعالیت در شوگرپووا در شرکت‌هایی مانند "تونال" سرمایه گذاری کرده است. Tonal یک باشگاه هوشمند خانگی است که از هوش مصنوعی برای ارائه تمرینات قدرتی استفاده می کند. علاوه بر این، او سهامی در SuperGoop و Therabody نیز دارد که به‌ترتیب برند فناوری سلامت و مراقبت از پوست هستند. اگرچه ماریا در بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی کاملاً تازه کار است، او به اندازه یک تاجر با تجربه خوب عمل کرده است.

او همه راز موفقیت خود را در همین یک جمله خلاصه کرده است که باید عاشق کارتان باشید.

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار