۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
چطور بدون اینترنت از اقتصاد دیجیتال صحبت می‌کنیم؟

اینترنت فقط آی تی نیست به شدت روی همه کسب وکارها تاثیرگذار است و همه کسب و کارها به خاطر وضعیت امروز اینترنت تهدید شده‌اند.

افشین کلاهی رییس کمیسیون دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران : فیلترینگ جواب نداده است اینکه مسئوولان می‌گویند به جز اینستاگرام و واتس‌اپ بقیه  اینترنت وصل شده درست نیست. همین الان نمی‌توان به اپ استور وصل شد حتما راه حل‌ها این است که بروید سامسونگ بخرید!

اینترنت فقط آی تی نیست به شدت روی همه کسب وکارها تاثیرگذار است و همه کسب و کارها به خاطر وضعیت امروز اینترنت تهدید شده‌اند.

دسترسی به اینترنت آزاد جزو حقوق اولیه هر آدمی است زیرساخت و جاده است و مثل برق است هنر حاکمیت این است که اول نیازهای اولیه کف را تامین کند و بدون آسیب به آنها امنیت را هم تامین کند نباید مردم به خاطر تامین امنیت آسیب ببینند.

برای جذب سرمایه داخلی قانون وضع شده و البته عدد و ارقام آن به اندازه ارقامی که الان برای حمایت از روبیکا اعلام شده هم نیست اما با قطع اینترنت کل این موضوع زیر سوال است و کسی سرمایه گذاری نمی‌کند.

چطور در مورد اقتصاد دیجیتال صحبت می‌کنیم اگر اینترنت نباشد؟

روزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان دچار تهدید است و  این تهدید ممکن است از ۵ تا ۱۰۰ درصد در بعضی از کسب وکارها باشد و این فقط عدد خسارت است. برندینگ شرکت ها که سالها روی آن کار کردند به خاطر اختلالات دچار آسیب شده است. مهاجرت دیگر علنی است.

گزارش کامل نشست اتاق بازرگانی درباره تاثیر اختلالات اینترنتی بر کسب وکارها را اینجا بخوانید و ببینید:‌ هشدار پارلمان بخش خصوصی به پیامدهای قطع اینترنت

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha