۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
حال بورس چه زمانی خوب می‌شود؟

امروز دوباره شاهد واگرایی میان شاخص‌های اصلی بازار سهام بودیم که عمدتا ناشی از معاملات پررونق گروه خودرویی بود که موجب سبز شدن شاخص هم‌وزن شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان روز جاری معاملاتی افت ۰.۱۴ درصدی را به ثبت رساند اما در سوی دیگر شاهد رشد ۰.۲ درصدی شاخص هم‌وزن بودیم که نماینده سهام کوچکتر بورس است.

ارزش معاملات خرد سهام و حق‌تقدم بااحتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۳۱۱۵ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول ۱۸۶ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام بودیم که عدد محسوسی نیست. صندوق‌های درآمد ثابت نیز در پایان بازار امروز خروج پول ۲۸۳ میلیارد تومانی را به خود دیدند.

در بخش اول برنامه امروز عطا شاکری کارشناس بازار سرمایه به بررسی بازارهای موازی بازار سرمایه پرداخت و عقیده خود در رابطه با چینش پرتفوی ایده‌آل در مقطع فعلی را تشریح کرد. به عقیده وی مادامی که شرایط موجود اعم از وضعیت بازارهای جهانی، نرخ‌های اوراق، دلار، سیاست‌های بانک مرکزی و فدرال رزرو اینگونه است، نمی‌توان انتظار رشد چشم‌گیر بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها را داشته باشیم.

در بخش دوم این برنامه عرفان رحمانی، عضو تحریریه فردای اقتصاد به بررسی گزیده‌ای از اطلاعات و گزارشات منتشر شده در سامانه کدال پرداخت و طی آن روند خلق ارزش شرکت‌های صنعت کاشی و سرامیک را به بررسی گذاشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha