۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
مرکل: قدرتی برای نفوذ بر پوتین نداشتم

صدراعظم آلمان: همه می دانستند در پاییز قدرتی نخواهم داشت.

فردای اقتصاد: آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان از سیاست خود در قبال روسیه پیش از تهاجم فوریه به اوکراین دفاع کرد و گفت قدرتی برای نفوذ بر ولادیمیر پوتین نداشته زیرا دوره مسئولیتش به پایان رسیده‌بود.
او گفت که تلاش کرده‌است تا در تابستان ۲۰۲۱ با رئیس جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مذاکرات اروپایی برگزار کند.
صدر اعظم پیشین آلمان به اخبار اشپیگل گفت: «اما من قدرت این را نداشتم که راهم را بگیرم.»
او گفت: «واقعا همه می دانستند در پاییز قدرتی نخواهم داشت.»
مرکل پس از چهار دوره صدارت اعظمی در ماه دسامبر از سمت خود کنار رفت. او آخرین دیدار خود را از مسکو در ماه اوت ۲۰۲۱ انجام داد و به مجله خبری آلمان گفت: «این احساس بسیار واضح بود: از نظر سیاست قدرت، شما تمام شده اید.»
او افزود که «برای پوتین فقط قدرت مهم است.»
او گفت که این مهم بود که برای دیدار نهایی آنها، پوتین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه را با خود آورد. او خاطرنشان کرد که قبلا آنها یک به یک با هم ملاقات کرده بودند.
با توجه به حمله پوتین – که به دنبال هفته‌ها تجمع گسترده نظامی در مرزهای اوکراین انجام شد - بسیاری استدلال کرده‌اند که خانم مرکل و دیگر رهبران اتحادیه اروپا باید رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را در قبال کرملین اتخاذ می کردند.
یک کارشناس سیاست خارجی در حزب دموکرات مسیحی مرکل  (CDU)، یکی از کسانی است که می‌گوید می‌دانست پوتین در تلاش برای ایجاد شکاف و  تضعیف اروپا است، اما معتقد است که «قدرت نرم» رویکرد درستی است. او پیش از تهاجم استدلال می کرد که آلمان بیش از حد به گاز روسیه وابسته است.
مرکل در مصاحبه اشپیگل گفت که مواضع او در مورد اوکراین در مذاکرات صلح مینسک برای کیف زمان خرید تا بتواند از خود دفاع کند.
پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ و در جریان جنگ نیابتی آن در منطقه دونباس، توافق آتش بس در مینسک حاصل شد. اما نکات کلیدی از جمله خلع سلاح و نظارت بین المللی اجرا نشد.
مرکل گفت که از ترک سمت خود در دسامبر پشیمان نیست، زیرا احساس می‌کند که دولت او نه تنها در مورد بحران اوکراین، بلکه در درگیری‌های مولداوی، گرجستان، سوریه و لیبی که همگی شامل روسیه می‌شود، پیشرفت نکرده است.
او و پوتین هر دو تجربه مستقیمی از زندگی در آلمان شرقی کمونیستی داشتند - مرکل در آنجا بزرگ شد و پوتین در آنجا به عنوان افسر KGB شوروی خدمت کرد و کارهای اطلاعاتی مخفی انجام داد. پوتین آلمانی را روان صحبت می کند و مرکل تا حدی روسی می‌داند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار