۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مناظره نمایندگان اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری

نمایندگان اقتصادی پنج کاندیدای ریاست جمهوری در نشستی که به همت فردای اقتصاد برگزار شد، دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی ارایه دادند.

فردای اقتصاد: نمایندگان اقتصادی پنج کاندیدای ریاست جمهوری در نشستی که به همت فردای اقتصاد برگزار شد، دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی ارایه دادند.

سعید لاریجانی، نماینده مصطفی پورمحمدی: وعده ما تورم ۵ تا ۱۰ درصدی تا پایان سال سوم و ارز تک‌نرخی در پایان سال اول است./تا وقتی که محیط اقتصاد کلان ما با ثبات نباشد، نمی‌توانیم انتظار سرمایه‌گذاری خارجی ارگانیک داشته باشیم./تصمیم دردناک دولت که برای اقتصاد شیرین است، خروج مدیریت دولتی از صندوق‌های بازنشستگی و شرکت ملی نفت است که به نوعی تفکیک تجارت از سیاست هم است.

حسین عبده تبریزی، نماینده مسعود پزشکیان: تورم موضوع اصلی کشور و تحریم موضوع دوم کشور است. برای رشد اقتصادی باید اصلاحات اقتصادی را همراه با بهبود مناسبات بین‌المللی انجام دهیم. محور مهم دیگر در شرایط سخت فعلی، اعتماد مردم است./دلیلی ندارد که در افغانستان دسترسی به پلتفرم‌های اینترنتی بهتر از ایران باشد. من متوجه نمی‌شوم چرا یوتیوب باید فیلتر باشد./سابقه بنگاه‌داری دولتی ابتدای انقلاب، در جریان خصوصی‌سازی هم با تقسیمات خودی/ناخودی به گونه‌ای ادامه یافت.

حسین قربان‌زاده، نماینده محمدباقر قالیباف: از دوگانه بازتوزیع ثروت موجود و خلق ثروت جدید، دولت باید به دنبال دومی برود./اصلاحاتی که دولت پیش پای مردم می‌گذارد باید مدلی باشد که مردم خودشان انتخاب کنند که اصلاحات رخ دهد. /وابستگی زیاد اقتصاد ایران به نفت به عنوان علت‌العلل مشکلات بلندمدت اقتصاد ایران است./ همه باید بپذیریم در تصدی دولتی بنگاه‌ها اشتباه کردیم، ناتوانی در تنظیم‌گری باعث شده دولت در انتهای زنجیره مداخله کند.

علیرضا خزایی، نماینده علیرضا زاکانی: نمی‌توان برای کاهش تورم به تولید هم فشار آورد و ما باید تولید را مرجح بر تورم بدانیم./نعمت طبیعی نفت ناکارآمدی‌های دولت را پوشانده است./نهادهای نظارتی در همه شئون تولید وارد می‌شوند./ لایه حاکمیت را از مدیریت جدا نکرده‌ایم در حالی که چین و نروژ با چنین تفکیکی نتایج خوبی گرفته‌اند.

مهدی معدنچی، نماینده امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: ما می‌توانیم با افزایش بهره‌وری رشد اقتصادی ایجاد کنیم و تا حدی تورم را کنترل کنیم./قیمت‌های دستوری به بهره‌روی و سرمایه‌گذاری در تولید آسیب می‌زند./یک علت این که بانک‌ها تمایلی به واگذاری بنگاه‌هایشان ندارند، این است که به طور بلندمدت تورم از نرخ سود بانکی بالاتر بوده است./

این مناظره با حمایت و همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت برگزار شد.

نسخه صوتی این برنامه را اینجا بشنوید:


تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین نوری IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    سلام تشکر فقط وقت لازم برای برنامه در نظر بگیرید تا هر نماینده بتونه در مورد نظرات و عقاید کاندیداش به طور کامل صحبت کنه | ممنون
  • حامد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    بسیار عالی و مفید ، همه تقریبا نظرات مشابه دارند ، اما انگاری در حل مشکلات اهرمی وجود دارد که مانع ست ، ساده بگوییم صد تومان داریم ، هزارتومان خرج ، ساده اندیش باشیم پول تقلبی تهیه می کنیم ، همان خلق پول بدون پشتوانه ، درآمد نداریم چون برنامه صحیح درآمدی نداریم.
  • طاهر IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    ازهمین مناظره معلوم شد قاضی زاده هاشمی تا اخر نمی مونه و پوششیه!عبده تبریزی واقعا یه سروگردن بالاتر بود.قربانزاده رو میتونیم رتبه دوم قرار بدیم.رتبه سوم خزایی بود که تعجب کردم برخلاف رییسش بسیار ادم مودب و تا حدی نه به اندازه ی عبده تبریزی و قربانزاده آگاه بود.ممنون از اجرای مثل همیشه عالی طحانی جان
  • غلامرضا خسروی فارسانی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    بهتر بود یک نماینده از دولت فعلی هم حضور داشت و عملکرد فعلی دولت را بیان می‌کرد