۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
سهم بیش از 50 درصدی گروه انتخاب از بازار لوازم خانگی

گروه صنعتی انتخاب با سرمایه یک هزار میلیارد تومانی بورسی می شود.

فردای اقتصاد: مدیر عامل شرکت انتخاب الکترونیک آرمان ( انتخاب ) با اشاره به میزان سرمایه شرکت را 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این شرکت از سال 1379 با سرمایه اولیه یک میلیون و 100 هزار تومان آغاز به کار کرده و در 9 مرحله افزایش سرمایه داشته است و از سال ۹۸ تغییر ساختار داشت و مهیای ورود به بازار سرمایه شد و اکنون به عنوان یک هلدینگ در خواست پذیرش در بازار سرمایه را دادیم و امید است به زودی عرضه اولیه شویم.

محمد حسین فهیمی در نشست عرضه اولیه این شرکت در بورس ااظهار داشت: گروه صنعتی انتخاب با سه برند Bost,Snowa,Daewoo در بازار لوازم خانگی حضور دارد این شرکت از مزیت هایی نظیر ایجاد زنجیره ارزش ملی برخوردار بوده و صاحب بزرگترین و مجهزترین و به روزترین کارخانه های تولید قطعه و محصول نهایی است و پوشش کامل برندی برای پاسخوگیی حدکاثری نیاز ها ، سلایق و سطوح درآمدی مصرف کنندگان را دارد .

 وی افزود : سبد کامل محصولی برای پاسخگویی حداکثری به سطوح درآمدی اجتماعی و نیاز مصرف کننده را ایجاد کرده و موفق به جذب اعتماد حداکثری در بخش برند بوده که برای این موضوع همکاری های نیز با مراکز دانش بنیان داشتیم و این موفقیت حاصل دودهه سرمایه گذاری بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 2500 فروشگاه در سراسر کشور فعال هستند و بدین ترتیب محصولات مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می رسد و واسطه ها حذف شده اند و برای فروش های آنلاین نیز بیش از 50 انبار در سراسر کشور زیر نظر این هلدینگ فعالیت می کنند.

فهیمی همچنین در تشریح میزان و تعداد فروش شرکت انتخاب نسبت به رقبا گفت : این شرکت بالاترین میزان فروش در سال را نسبت به سایر رقبا دارد و سهم انتخاب را از فروش لوازم خانگی بیش از 50 درصد بازار برشمرد و طرح های جذابی برای فروش محصولات در این شرکت در حال اجرا قرار دارد که دنیا بی نظیر بوده نظیر طرح عودت بی قید و شرط محصولات پس از 30 روز و همچنین طرح تعویض سه ماه رایگان و گارانتی 60 الی 120 ماهه موتو رکمپرسور یخچال و موتور لباسشویی می توان اشاره کرد.

در این نشست همچنین عسگری مدیر مالی این هلدینگ نیز در ادامه توضیح داد: سرمایه شرکت هزار میلیارد تومان به عبارتی  ۱۰ میلیارد سهم هزار ریالی است. مجموع هیئت مدیره ۷ نفر هستند سرمایه شرکت از سال ۷۹ با یک میلیون و ۷۰ هزار تومان آغاز و در ۹ مرحله افزایش سرمایه به هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: ۱۲ شرکت زیر مجموعه در بخش های مختلف داریم تفاوت ما با دیگر شرکت‌ها در ایجاد زنجیره ارزش ملی، بزرگترین و مجهز ترین کارخانه‌ها را داریم، سبد کامل محصول برای پاسخ حداکثری، وسیع ترین شبکه فروش، شبکه سراسری لجستیک و خدمات پس از فروش است. بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان فروش معادل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه فروش داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 53 درصد با رشد همراه بوده است.

 وی همچنین ضمن تصریح کرد: در این عرضه ما تقریبا 80 درصد منابعی که از عرضه اولیه بدست می آوریم که معادل حدود 4 الی 7 روزکاری ما است از باازر سرمایه خارج نمی کنیم و قطعا تا آخر سال جاری مجمع برگزار کرده و تقسیم سود مناسبی نیز خواهیم داشت .

در این نشست مدیر عامل کاگزاری حافظ که عرضه کننده سهام این شرکت است نیز اظهار داشت : بازار سرمایه ابهامات زیادی دارد اما در بررسی صورت های مالی این شرکتنکات جذاب زیادی بریا سرمایه گذاری دارد چرا که این شرکت برای تولید وابستگی حدود 30 درصدی به واردات دارد و بیش از 70 درصد تولیدات در داخل و بدون اتکا به واردات انجام شده و به دلیل تنوع سبد تولید 50 درصد سهم بازار لوازم خانگی را در اختیار دارد .

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار