۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
حذف عرضه اوره دربورس به خاطر کشاورزان

رحیم زارع: علت حذف بند (ج) تبصره ۸ لایحه بودجه که به فروش کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در بورس مربوط است دلسوزی نمایندگان تلفیق برای کشاورزان بود

 فردای اقتصاد: کمیسیون تلفیق بودجه دو روز پیش در اقدامی حیرت‌انگیز به حذف بندی از تبصره ۸ لایحه بودجه رای داد که برخلاف شعارهای دولت و مجلس درراستای حمایت از بازارسرمایه، منافع ۲۰ میلیون ذینفع بازارسرمایه و سهامداران خرد را به مخاطره انداخته است.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره علت حذف بند (ج) تبصره ۸ لایحه بودجه که به فروش کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان مربوط است را دلسوزی نمایندگان تلفیق برای کشاورزان دانست.

 به گفته وی مطالبات شرکت‌های تولیدکننده اوره از دولت امسال حداقل ۲۰ هزارمیلیارد تومان است که امکان دریافت آن را از دولت ندارند.

 زارع دذ این خصوص گفت: مطالبات این شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع تا پارسال بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود. این شرکت‌ها که ۳۰ درصد از محصولات خود را به قیمت ۸۰۰ تومان به دولت می‌دهند و دولت به نرخ حدودی ۳هزارتومان این محصول را به کشاورزان می‌فروشد. نمایندگان عضو تلفیق نگران بودند که عرضه اوره در بورس قیمت این محصول را برای کشاورزان بالا ببرد و دسترسی به این محصول هم سخت‌تر شود.

زارع در خصوص بازنگری و امکان رای گیری مجدد در تلفیق برای بازگشت به این بند گفت: بعید است که بندی که در بودجه حذف می شود دوباره در تلفیق بررسی شود ولی در صحن علنی امکان دادن پیشنهاد برای نمایندگان وجود دارد. همکارانم می‌توانند در صحن اثبات کنند که عرضه اوره در بورس به نفع کشاورزان است؛ البته ادله وزارت جهاد را هم به عنوان مخالف این موضوع باید شنید. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha