۱۰ اقتصاد بزرگ جهان به روایت IMF

اقتصاد ۲۰۲۳ در قاب تصویر
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
۱۰ اقتصاد بزرگ جهان به روایت IMF

فردای اقتصاد: صندوق بین‌المللی پول (IMF) ده اقتصاد بزرگ جهان را بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) معرفی کرده است. بر این اساس، ایتالیا با تولید ناخالص داخلی ۱.۹۹۷ تریلیون دلار رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. روسیه با ۲.۱۳۳ تریلیون دلار در جایگاه نهم ایستاده و کانادا با ۲.۲۰۰ تریلیون دلار رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. فرانسه با تولید ناخالص داخلی ۲.۷۷۸ تریلیون دلار هفتمین اقتصاد جهان شده و بریتانیا با ۳.۱۹۹ تریلیون دلار جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. هندوستان با تولید ناخالص داخلی ۳.۴۶۹ تریلیون دلار اقتصاد پنجم جهان شده و آلمان با ۴.۰۳۱ در جایگاه اقتصاد چهارم جهان ایستاده است. 

ژاپن با تولید ناخالص داخلی ۴.۳۰۱ تریلیون دلارُ چین با تولید ناخالص داخلی ۱۸.۳۲۱ تریلیون دلار و آمریکا با تولید ناخالص داخلی ۲۵.۰۳۵ تریلیون دلار به ترتیب در جایگاههای سوم تا نخست این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

همچنین بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول ۵ اقتصاد بزرگ جهان نصف تولید ناخالص داخلی کل دنیا را تشکیل می‌دهند. ده اقتصاد بزرگ جهان دو سوم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند و ۲۵ اقتصاد بزرگ جهان نماینده ۸۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کل دنیا هستند. ۱۶۷ کشور باقیمانده، تنها ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کل جهان را به خود اختصاص می‌دهند. 

بنا به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، یک سوم اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۳ وارد رکود می‌شوند. آمریکا، چین و اتحادیه اروپا، همه کند شدن اقتصادهایشان را تجربه می‌کنند. بر این اساس، حتی اگر اقتصادها وارد رکود نشوند، به دلیل کندی اقتصادهای دیگر «احساس رکود» را تجربه خواهند کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار