۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
ترکمنستان گاز ایران را بست؟

معاون وزیر نفت میزان سواپ گاز را در حال حاضر ۵ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: برقراری مجدد سواپ بستگی به توافق ترکمنستان و آذربایجان دارد.

ایلنا: مجید چگنی درباره روند ناترازی گاز در کشور اظهار داشت: اکنون ناترازی وجود دارد اما تمام تلاش وزارت نفت بر این بود که با اجرای پروژه‌های جدید و بهینه‌سازی میزان ناترازی را کاهش دهد.

وی افزود: میزان ناترازی نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و ما تلاش می‌کنیم این میزان بیش از این کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز در پاسخ به دیگر سوال ایلنا، درباره قطع سواپ گاز از ترکمنستان توضیح داد:  به صورت موقت این سواپ فعلا برقرار نیست و دلیل آن این است که توافق بین ترکمنستان و آذربایجان ادامه پیدا نکرد و به طور موقت سواپ گاز ترکمنستان قطع شد.

وی تاکید کرد: اکنون دو کشور ترکمنستان و آذربایجان در حال مذاکره با هم هستند و احتمالا مجددا برقرار می‌شود.

چگنی میزان سواپ گاز را در حال حاضر ۵ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: برقراری مجدد سواپ بستگی به توافق این کشورها دارد در هر حال ما امیدواریم توافق دو کشور انجام و سواپ گاز مجددا برقرار شود.

وی درباره کنتورهای هوشمند نیز بیان داشت:  توافقنامه ساخت بیش از ۱۲ گروه کالایی به ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار امضا شد امیدواریم تا پایان دولت بیشتر این پروژه عملیاتی شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری شده تا سال‌های آینده تا سقف ۲ میلیارد دلار در حوزه دانش‌بنیان هزینه کنیم.

وی اظهار داشت: وزارت نفت جزء وزارت‌خانه های پیشرو در حوزه دانش بنیان است و مسئولین عالی رتبه به این موضوع تاکید داشته اند و به تبع آن در سالهای گذشته شرکت ملی گاز هم در حوزه دانش بنیان کارهای خوبی انجام داده و اقلام و تجهیزات مهمی را بومی سازی کرده است و با این توافق سرعت خواهد یافت.

چگنی گفت: در کنتورهای هوشمند این قابلیت و توانمندی در کشور وجود دارد و چندین شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال هستند که حتما در پروژه هوشمند سازی کنتورهای هوشمند از آنها استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها