۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تولید ۱۰ هزار دستگاه کامیونت از اهداف آرین دیزل در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل آرین دیزل با اشاره به چشم انداز تولید ۱۰ هزار دستگاه کامیونت در سال ۱۴۰۳، گفت:  این شرکت با برنامه ریزی برای تولید حدود چهار هزار دستگاه در سال آینده، سهم ۴۰ درصدی از بازار این محصولات را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش فردای اقتصاد، سعید محمودی در نشست خبری با تاکید بر زیرساخت های مناسب شرکت برای افزایش تولید تصریح کرد:  هدفگذاری این مجموعه عرضه محصول با کیفیت و ارایه خدمات پس از فروش گسترده در تمام نقاط کشور بوده و همین امر زمینه ساز افزایش اعتماد بازار و به تبع آن افزایش سهم این شرکت بوده است.

به گفته وی، به رغم وجود چالش های فراوان و نوسان های پی در پی نرخ ارز سال ۱۴۰۲ یک نقطه عطف در تاریخ فعالیت های این شرکت محسوب می شود و توانستیم به تمام اهداف و برنامه های خود را محقق کرده  و حتی در بسیاری از موارد جلوتر از برنامه حرکت کنیم.

مدیرعامل آرین دیزل خاطرنشان کرد: این شرکت توانست تا پایان بهمن ماه سال جاری با تولید سه هزار و ۲۵۶ دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده رشد ۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کند و هم اکنون کامیونت شش تن JAC این شرکت به عنوان یکی از محصولات محبوب در بازار خودروهای کار و تجاری ایران شناخته می شود.

ثبت رکورد تولید کامیونت در سال آینده

وی از  تحویل کامیون ۱۲ تن طی شش ماهه نخست سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بطورقطع این محصول سهم خوبی را از بازار کسب خواهد کرد. در سال جاری سهم ۲۴ درصدی از بازار کامیونت را در اختیار داشتیم و سال آینده نیز با تکمیل سبد کالایی این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم رکورد جدیدی را در زمینه تولید و عرضه انواع کامیونت به ثبت برسانیم.

محمودی با بیان اینکه در حوزه خودروهای باری نیازی به واردات نداریم، گفت: چنانچه اراده دستگاه های اجرایی بر نوسازی ناوگان استوار است، باید برای جایگزینی خودروهای فرسوده به متقاضیان تسهیلات تشویقی مناسب پرداخت شود.

کسب ۴۰ درصدی سهم  بازار  خودرهای تجاری در سال آینده

وی از  کسب سهم ۴۰درصدی بازار خودروهای تجاری در سال آینده خبر داد، و از روند واردات کشنده های دست دوم انتقاد کرد و این امر را موجب ایجاد معضل در بحث خدمات پس از فروش در بازار تجاری های در سال های آینده دانست.

مدیرعامل آرین دیزل با اشاره به توان تولید خوردوهای تجاری در کشور به موضوع واردات خودروهای کارکرده تجاری اشاره کردو  گفت: در سال قبل واردکنندگان می‌توانستند خودروهای تجاری اروپایی با حداکثر ۳ سال کارکرد وارد کشور کنند، اما الان این عدد به ۵ سال افزایش یافته است در حالی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین خودروهای مورد نیاز کشور در اکثر حوزه‌های تجاری را دارند.

وی با اشاره به مشکلات خریداران خودروهای تجاری دست دوم خارجی افزود: طی سه سال اخیر بیش از ۲۶ هزار کشنده وارد کشور شده است که اغلب در بخش خدمات پس از فروش خریداران با چالش های فراوانی روبرو هستند و با توجه به اینکه این خودروها نیاز به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی دارند از هم اکنون مشکلات متعددی برای مالکان آنها ایجاد شده است.

محمودی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح مذکوراز سوی دولت ایجاد فضای رقابتی در صنعت و بازار داخلی بود،   خاطرنشان کرد: این در حالی است که نه تنها این هدف محقق نشده بلکه مشکلات بیشتری نیز ایجاد شده و در عین حال دولت نیز نقشی در اعطای تسهیلات نداشته و واردکنندگان از محل منابع خود نیاز متقاضیان را تامین کرده اند.

 اعطای تسهیلات تشویقی برای نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای

وی نبود منابع مالی مناسب را از جمله مشکلات  نوسازی خودروهای تجاری سنگین برشمرد و افزود: برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای باید تسهیلات تشویقی مناسب به خریداران اختصاص یابد.

مدیرعامل آرین دیزل، متوسط عمر خودروهای تجاری کشور را حدود ۳۰ سال برشمرد و تصریح کرد: طرح‌های متفاوتی برای نوسازی وجود داشته که آخرین آن طرح کلید به کلید بود، اما مهمترین مانع اجرایی شدن این طرح‌ها بحث بودجه است.

وی ادامه داد: برای جایگزینی خودروهای جدید باید طرح‌ها تشویقی داد مانند وام‌های کم بهره، وام‌هایی که سهم زیادی از قیمت خودرو را پوشش بدهند و باز پرداخت آن طولانی باشد و این در حالی است که طرح‌هایی نوشته می‌شود که منابع کافی برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گفته محمودی، به دلیل شرایط تورمی ۸۰ درصد خودروهای فروخته شده برای مصرف کننده نبوده و این امر برای حفظ ارزش پول بوده است برای همین این خودروها وارد سیستم حمل و نقل نشدند.

عرضه شکموتو  X۶۰۰۰ به بازار

مدیرعامل شکموتو نیز در نشست یاد شده از برنامه های تولید و عرضه شکموتو درنیمه دوم سال آینده خبر داد و افزود: این خودرو یک محصول یونیک خواهد بود و مشابهی در بازار ندارد. دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس X۶۰۰۰ را در سال آینده عرضه خواهیم کرد.

 سروش قاسمیه تصریح کرد:در سگمنت خودروهای باری تک باید متناسب با توانایی شریک تجاری خود جلو برویم ضمن انکه باید زمانی وارد بازار شویم که شرایط مهیا باشد به طور مثال خودروهای ما استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌کنند، اما یک سری از خودروسازها از برخی استانداردها معاف هستند پس هزینه تمام شده ان‌ها کمتر می‌شود بر همین اساس تصمیم گرفتیم زمانی وارد بازار شویم که به لحاظ استانداردها شرایط یکسان باشد و بتوانیم رقابتی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خدمات ما برنامه ویژه‌ای برای سال آینده داریم، یک دوره اموزشی خوبی از شکموتو دریافت کردیم و به مدت ۴۵ روز تیم فنی شکموتو در ایران مستقر بود و به نمایندگی‌ها اموزش داد. در سال اینده یک مرکز اموزش حرفه‌ای را احداث خواهیم کرد همچنین بزرگترین تعمیرگاه خودروهای باری را در تهران احداث خواهیم کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار