۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
تحریم‌های جدید علیه ایران در راه است

بورل: اتحادیه اروپا در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند. تحریم‌های جدید علیه تهران مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد

ایسنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

بورل: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها