۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
طرح یک مرحله‌ای شدن بودجه کلید خورد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس از ثبت طرحی دو فوریتی در سامانه مجلس خبر داد که در صورت تصویب، قانون بودجه مانند سال‌های گذشته یک مرحله‌ای بررسی و تصویب خواهد شد.

فردای اقتصاد: جبار کوچکی‌نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ مجلس از ثبت طرحی دو فوریتی در سامانه مجلس خبر داد که در صورت تصویب، قانون بودجه مانند سال‌های گذشته یک مرحله‌ای بررسی و تصویب خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس در اصلاح آیین‌نامه داخلی مرتکب اشتباه شد و قانون بودجه را دو مرحله‌ای کرد. ما «طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی» را ارائه کردیم. مجلس قبلا در اصلاح این ماده بررسی بودجه را دو مرحله‌ای کرد، اما در حال‌حاضر هنوز بودجه کشور تصویب نشده است. با دو مرحله‌ای شدن بودجه کار را خراب کردیم و اشتباه شده است. الان طرح دو فوریتی برای اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی آوردیم تا به حالت قبلی برگردیم و بودجه یک مرحله‌ای شود. یعنی جداول و تبصره‌ها در یک مرحله بررسی‌ و تصویب شود.

به گفته نماینده رشت و خمام، تقریبا همه نمایندگان مجلس به اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی فکر می‌کنند تا سرگردانی‌ای که در تصویب بودجه وجود دارد، برطرف شود. کوچکی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا یک مرحله‌ای شدن بودجه با اصلاح ساختار بودجه مغایرت ندارد هم گفت: اشتباه است که فکر کنیم تصویب دو مرحله‌ای بودجه دقت تصویب را بالا می‌برد. ما می‌توانیم بودجه را یک مرحله‌ای و هم جداول و تبصره‌ها را همزمان تصویب کنیم، اما در حالت دو مرحله‌ای هر اقدامی انجام دهیم سقف بودجه افزایش می‌یابد.
به گفته کوچکی‌نژاد، در حال‌حاضر که بودجه دو مرحله‌ای بسته می‌شود عملا نمی‌توان هیچ اقدامی برای جداول و تبصره‌ها انجام داد، زیرا سقف بودجه بسته شده است و عملا مرحله دوم بودجه سرکاری است. وی تصریح کرد: طرح اصلاح ماده۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس و یک مرحله‌ای شدن بودجه با اکثریت آراء موافق رای خواهد آورد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار