۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کاهش ۵۰ درصدی سود عملیاتی اوره‌سازان

اغلب اوره‌سازان در سال ۱۴۰۲ با کاهش حدود ۵۰ درصدی سود عملیاتی مواجه بودند که دلایل آن، کاهش قیمت‌های جهانی اوره، افزایش هزینه‌های تمام شده از جمله نرخ گاز و افزایش مالیات‌هاست.

فردای اقتصاد: اغلب اوره‌سازان در سال ۱۴۰۲ با کاهش حدود ۵۰ درصدی سود عملیاتی مواجه بودند که دلایل آن، کاهش قیمت‌های جهانی اوره تا بیش از ۵۰ درصد، افزایش هزینه‌های تمام شده از جمله نرخ گاز و افزایش مالیات‌هاست.

شرکت پتروشیمی شیراز گزارشی به کدال داده که بر اساس آن درآمد حاصل از فروش پنج شرکت اوره‌ساز از فروش اوره مشخص شده است. بر اساس گزارش پتروشیمی شیراز، کل فروش اوره پتروشیمی‌های پردیس، خراسان، کرمانشاه، لردگان و شیراز بیش از  ۷۱ همت بوده که ۱۴ همت این فروش داخلی و ۵۶ همت آن صادراتی بوده است. بنابر این گزارش، پتروشیمی شیراز در رتبه دوم فروش اوره در بین پنج شرکت اوره‌ساز قرار داشته و سهم این شرکت از کل فروش اوره ۲۳ درصد بوده است. سود عملیاتی این شرکت بیش از  ۷ همت بوده که کاهش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد و سود خالص شرکت هم پنج همت محقق شده که حکایت از کاهش ۵۲ درصدی دارد.

فیلم کامل این برنامه را اینجا ببینید: اقتصاد بنگاه‌ها/خریداران خودرو منتظر بمانند؟؛ سرنوشت واردات خودرو/ ۶ غول سرمایه گذاری را بهتر بشناسیم/کارنامه دو شرکت زراعتی-دامپروری در سال ۱۴۰۲ 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha