۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
آخرین تحولات در سه شرکت بیمه‌ای

آخرین تحولات در صنعت بیمه کشور در پنجمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت از برنامه به بررسی «بیمه پارساگاد»، «بیمه دی» و «بیمه ما» پرداختیم. 

فردای اقتصاد: آخرین تحولات در صنعت بیمه کشور در پنجمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت از برنامه به بررسی «بیمه پارساگاد»، «بیمه دی» و «بیمه ما» پرداختیم. 

  • بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد مبلغ ۲۲ تومان سود نقدی از ۳۳.۸ تومان سود شناسایی شده به صاحبان سهام اختصاص داد. جمع کل سود خالص این شرکت معادل ۲.۵ همت برای سال ۱۴۰۲ اعلام شده است.

  • بیمه دی

طاهر موهبتی طی نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران به دلایل تغییر بیش از ۳۰ درصدی سود عملیاتی پرداخته و گفته است قرارداد منعقده بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید برای ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با رشد ۶۳ درصدی نسبت به نرخ قرارداد سال قبل همراه است. همچنین ۷۷ درصد افزایش درآمدهای بیمه‌ای و در مقابل افزایش ۵۸ درصدی هزینه‌های بیمه‌ای جملگی باعث شده سود ناخالص فعالیت بیمه‌ای بیمه دی نسبت به ۱۴۰۱ رشد ۱۸۷ درصدی داشته باشد. کاهش در ضریب خسارت و کاهش هزینه‌های مالیات از دیگر موارد شفاف‌سازی در نامه مدیرعامل بیمه دی بود.

  • بیمه ما

این شرکت هشتمین شرکت جدول رتبه‌بندی کل حق بیمه تولیدی ۱۴۰۲ و سومین شرکت در حق بیمه تولیدی در رشته بیمه زندگی است. ترکیب پرتفوی شرکت نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از پرتفوی بیمه ما به رشته زندگی یا عمر اختصاص دارد و بعد از آن درمان و شخص ثالث در ترکیب این پرتفوی پررنگ است. بیمه ما در مجمع خود معادل ۳۰ تومان به ازای هر سهم سود نقدی بین سهامداران تقسیم کرد و به تصویب رسید.

فیلم کامل این برنامه را اینجا ببینید: اقتصاد بنگاه‌ها/ سرنوشت لایحه اصلاح قانون تجارت/ چرا توزیع تایر به مشکل خورد؟/ دست‌اندازهای تولید و بازرگانی پتروشیمی تندگویان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha