۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
تغییر مدیرعامل مس شهید باهنر/ افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر/میزان تصمیم سود «کطبس»

آخرین تحولات در شرکت صنایع مس شهید باهنر؛ برنامه افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر و میزان تقسیم سود «کطبس» را در برنامه اقتصاد بنگاه‌ها بررسی کردیم. 

فردای اقتصاد: در پنجمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها، اخبار برگزیده حوزه معدن و صنایع معدنی را بررسی کردیم. در این قسمت از برنامه، آخرین تحولات در مس شهید باهنر؛ برنامه افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی امیر و میزان تقسیم سود «کطبس» را بررسی کردیم. 

  • شرکت صنایع مس شهید باهنر

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تغییر کرد. در این تغییر احسان نمازی‌زاده جایگزین مجید ضیایی شد. نمازی‌زاده تحصیلکرده رشته صنایع است و مدیرعامل شرکت‌های فواد کوبان اصفهان، هلدینگ توسعه و آبادانی، رییس هیات مدیره فولاد اکسین، معادن اسفندقه و سهند نفت ایران و... بوده است. 

  • شرکت صنعتی و معدنی امیر

شرکت صنعتی و معدنی امیر برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۶۳۰ میلیارد تومان را دارد که این رقم معادل ۷۴۰۰ درصد سرمایه فعلی است. این شرکت در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود و نکته مهم این است که در ۱۰ سال اخیر افزایش سرمایه نداشته است. هدف از این افزایش سرمایه، جبران مخارج سرمایه‌ای، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد است و این اقدام از محل سود انباشته به انجام خواهد رسید. 

  • کطبس

نماد «کطبس» ۲۱ خرداد ماه مجمع برگزار کرد. مبلغ ۲۲۸ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که این رقم معادل ۹۰ درصد سود انباشته کطبس هست.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha