۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
رفع ممنوعیت واردات محصولات آرایشی بهداشتی/دست‌اندازهای دولت چهاردهم از نگاه بخش خصوصی/نسخه جبران کسری تجاری

پیشنهادهای بخش خصوصی به دولت آینده، آزاد شدن واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت فله، راهکار اتاق تهران برای جبران کسری تجاری ایران سرخط مهمترین اخبار صنعتی و تجاری است که در ششمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

فردای اقتصاد: پیشنهادهای بخش خصوصی به دولت آینده، آزاد شدن واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت فله، راهکار اتاق تهران برای جبران کسری تجاری ایران سرخط مهمترین اخبار صنعتی و تجاری است که در ششمین برنامه اقتصاد بنگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

  • پیشنهادهای بخش خصوصی به رئیس جمهور آینده: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری چهاردهم، مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران با انتشار گزارشی با عنوان «آینده اقتصاد، تولید و بخش خصوصی: بینش‌های رئیس جمهور آینده و پیشنهادها» با احصا ۶ چالش کلیدی اقتصاد ایران (فقدان سند استراتزی توسعه صنعتی، تنگاهای ساختاری بخش تولید، تحریم‌ها، ساختار بودجه‌ای وابسته به منابع نفتی، سیاست‌های تجاری ناکارآمد، ناکارآمدی سیاست خارجی) راهکارهای خود را به رئیس‌ جمهور آینده اعلام کردند.
  • واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت فله (بالک) امکان‌پذیر شد. با توجه به مکاتبه و اظهارنظر رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ناکارآمدی ممنوعیت واردات فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات در کشور و افزایش میزان قاچاق این محصولات، همچنین تایید وزارت صمت مبنی بر تحمیل هزینه‌های درمان به کشور در صورت قاچاق این کالاها و ورود محصولات تقلبی به بازار، با مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، امکان واردات قانونی کالاهای دارای استانداردهای بین‌المللی و تخصصی که مشابه ساخت داخلی ندارند، فراهم شد.
  • گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران از کسری تجاری ایران: بر اساس آمارهای گمرک در سال گذشته حدود ۱۳۶میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش تقریبی ۵۰میلیارد دلار صادر و در مقابل ۳۹میلیون تن کالا به ارزش حدود ۶۶میلیارد دلار به کشور وارد شده است. این امر باعث شده تا تراز تجاری ایران با کسری ۱۷میلیارد دلاری مواجه شود که نسبت به سال قبل از آن سه برابر افزایش یافته است. بخش خصوصی معتقد است برای بهبود وضعیت تجاری ایران، افزایش تنوع در سبد صادراتی و توسعه استراتژی‌های صادراتی جدید ضروری است. بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و فناوری‌های تولیدی از دیگر راهکارهای بخش خصوصی است.

فیلم کامل این برنامه را اینجا ببینید: اقتصاد بنگاه‌ها/ ابرچالش‌های دولت چهاردهم از نگاه بخش خصوصی/ محدودیت صادرات فولاد متوقف می‌شود؟/موانع اکتشافات معدنی در ایران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار